Sipariş Takip Programı Nedir, Nasıl Kullanılır?

Sipariş Takip Programı Nedir?

Yiğit Nail Çiğdem Muhasebe

Sipariş takip programı, müşterilerden gelen veya tedarikçilere verilen siparişlerin anlık olarak görüntülenebilmesini, çeşitli işlemler yapılabilmesini ve genel olarak yönetilebilmesini sağlamaktadır.

Sipariş takip programı, müşterilerden gelen talepleri hızlıca görüntülemeyi ve olabilecek en hızlı şekilde aksiyon almayı mümkün kılar. İster müşterilerine doğrudan hizmet veren, ister ürün satışı yapan veya aracılık yapan bir firma olun, sipariş takip süreçlerini geleneksel yöntemlerden dijitale taşıdığınızda, hem maliyetlerden hem de vakitten tasarruf edebilirsiniz. Kullanıcılarına büyük bir kullanım kolaylığı sağlayan sipariş takip programı, sipariş süreçlerinde oluşabilecek ürün ve hizmet hatalarını minimuma indirmektedir.

Neden Sipariş Takip Programı Kullanmalısınız?

  • Tedarik süreçlerinde hız kazanmak ve ortaya çıkabilecek problemlerin önüne geçmek
  • Müşterilerin verdiği siparişlerin hızlı ve hatasız şekilde teslim edilmesini sağlamak
  • Giderlerden ve zamandan tasarruf sağlamak
  • Teslim edilen ya da bekleyen sipariş kayıtlarını anlık olarak izleyebilmek
  • Bütün ekibin kolaylıkla kullanabileceği bir sistem kurmayı istiyor olmak
  • Tüm çalışanların sistem üzerinden işlerini kontrol etmek ve performansa göre değerlendirmeler yapabilmek

Sipariş Programları Neler Yapar?

Sipariş takip programlarının en büyük özelliği, hiç kuşkusuz 7 gün 24 saat istenilen her yerden kullanılabiliyor olmasıdır. Aynı şekilde bu programlar ürünler ve hizmetler hakkında bütün detayların tek bir yerden görüntülenebilmesini sağlarlar. Bu ürünlerin ve hizmetlerin dönemsel kampanyalara girmesi için bildirim vermek de mümkündür. Sistem üzerinden belli ekipleri işaretleyerek, stok güncellemelerinden ve teslimatlardan haberdar olması sağlanabilir.

Bir ürün ya da hizmet için sipariş alındığında, o siparişi veren kişi veya kurum sisteme tanımlanabilir. Bu kişi veya kurumlar için açık hesap tanımlanabilirken, aynı şekilde eski siparişleri de görüntülenebilir. Bir müşteri için tahsilat emri oluşturulabilir ve ilgili birime emir geçilebilir.

Gelen siparişlerin hazırlanmasını ve teslimatını anlık olarak görüntüleyebilir ve bu süreçte oluşabilecek hataların önüne geçilebilir. Siparişlerin teslim süresinin baştan sona kontrol altında olması, zamandan da tasarruf sağlar. Tüm siparişlerin ödemelerini nakit ya da kredi kartı özelinde filtreleyerek, ayrı ayrı takip etmek mümkündür.

Belli bir dönem belirleyip, o dönemde hangi ürün ya da hizmete ne kadar sipariş geldiği görülebilir. Böylece dönemsel değişkenlere göre stoklama yapılabilir. Aynı şekilde dönemsel olarak gelen ve giden nakiti izleyerek, nakit akışı kontrolü sağlanabilir.

Kolay Sipariş Takibi

Oldukça kolay ve hızlı bir kullanım sunan sipariş takip programları sayesinde, tüm siparişler tek bir platformdan görüntülenebilmektedir. Sipariş takip programlarının özelleştirilebilir olması, alışılmışın dışına çıkılmasını ve sektörel çözümler oluşturmasını sağlamaktadır.

DİA Sipariş Takip Programı

Sipariş alınması, siparişlerin hazırlanması ve teslimatı kimi zaman oldukça karmaşık bir hal alabilir. Sipariş takip programı sayesinde firma içi sipariş süreçlerinizi hızlı ve verimli bir hale getirebilirsiniz. Müşterilerden gelen siparişlerin zamanla sayısının artması, firmalar için sipariş teslimatında gecikmelere neden olabilmektedir. İşte böyle aksaklıkların yaşanmaması için DİA Sipariş Takip Programı gibi çözümler tercih edilmelidir. 

DİA Sipariş Takip Programı ile, müşterilerden gelen siparişleri dilediğiniz zaman istediğiniz cihazdan kontrol edebilirsiniz. Stokların kontrolü, sipariş onayı ve sipariş teslimatı hiç olmadığı kadar kolay hale gelir. Sipariş teslimat 

Türkiye’nin en iyi bulut tabanlı ERP yazılımı olan DİA’nın Sipariş Takip Programı hakkında daha fazla bilgi almak için hemen formu doldurun, sizi arayalım.