DİA, Bir Kobi Hikayesi'ni Gururla Sunar! Keyifli Seyirler... İZLEYİN!

Yeni kurulmuş bir şirketin CEO ve kurucuları, birçok farklı zorlukla karşı karşıya kalmaktadır. Başlangıç sermayesini artırmak, bir yönetim ekibi oluşturmak, rekabetçi ürünler geliştirmek, pazarlama stratejisini belirlemek, kısa sürede müşteri bulmak ve daha birçok atılması gereken adım, yola yeni çıkan girişimcileri beklemektedir. Bu da yeni bir girişimi başlatmanın göz korkutucu bir hal almasına neden olur. 

Bir girişimcinin ilk yapması gereken, yönetim ekibinin ortak başarı anlayışına ulaşmasını sağlamaktır. Bunun için yönetim ekibine ilk 18 ay ve 3 yıl sonrası için ortak bir başarı tanımı yapılmalıdır. Bu tanımın belirsiz terimlerle değil, gayet açık, net ve somut değerlendirmelerle yapılması çok önemlidir.

Bu yazıda yer alan 10 temel tavsiye, iyi tanımlanmış bir başarı hedefine ulaşabilmek için gereken stratejik öncelikleri içermektedir.

1. Doğru Ekibi İşe Alın

Şirketiniz için doğru çalışanları seçmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuzdur. Ancak akıllı bir şekilde işe alım yapmak, şirketin uzun vadeli başarısı için oldukça önemli bir faktördür. Yeni kurulan şirketlerin çalışanlarını işe almadan önce dikkate alması gereken bazı önemli sorular aşağıda yer almaktadır:

  • Çalışan gereken becerilere sahip mi?
  • Çalışan çevik ve girişimci mi, yoksa yavaş hareket eden bir kurumsal ortama mı alışık?
  • Çalışan, yeni oluşturmaya çalıştığınız şirket kültürüne uyum sağlayabilecek mi?
  • Çalışan şirket içerisinde birden fazla rol oynayabilecek mi?
  • Çalışanda işe karşı bir tutku bulunuyor mu?
  • Çalışanla ilgili güvenilir ve olumlu referanslar var mı?
  • Çalışan diğer ekip üyeleriyle iyi anlaşacak gibi görünüyor mu?

2. Çalışanları Motive ve Mutlu Etmeye Odaklanın

Bir start up CEO’sunun veya kurucusunun işinin en büyük kısımlarından birisi de, çalışanları teşvik etmek ve işlerinden memnun olmalarını sağlamak için belli faaliyetler yürütmektir. Aşağıda çok sayıda startup şirketin, çalışanlarını mutlu etmek için kullandığı ve başarılı olduğu fikirler yer almaktadır:

  • Esnek çalışma saatleri
  • Çalışanın zaman zaman evden ya da uzaktan çalışabilmesi
  • Başarılı çalışanlara üç aylık ve yıllık ikramiye ödemeleri
  • Çalışanlar için sağlık sigortası
  • Cömert ücretli izin politikası
  • Eğlenceli ekip etkinlikleri
  • Başarıların kutlanması
  • Öğrenme ve eğitim fırsatları yaratma
  • Hedef belirleme programları ve kariyer gelişim sohbetleri organize etme

3. Sürekli Yatırım Alma Peşinde Olun

Bir girişim için yatırım almak genellikle zor ve zaman alıcıdır. Bilgili CEO’lar ve kurucular, devamlı yatırım toplama modunda olmaları ya da en azından her zaman yatırım almaya hazır bulunmaları gerektiğini iyi biliyorlar. Ancak yatırıma açık ve hazır olmak, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi faktörün gerekliliğine bağlıdır:

  • Potansiyel yatırımcılara gönderilmek üzere eksiksiz bir yatırımcı ilişkileri sunumuna sahip olmak
  • Yatırımcıların merak ettiği sorulara karşı duyarlı ve her zaman açık olmak
  • Potansiyel yatırımcılara hitap eden bir PR ve pazarlama stratejisine sahip olmak
  • Yönetim kurulu üyelerinin ve şirketin önemli çalışanlarının yeni yatırımcı adaylarına tanıtılması
  • Her an yapmaya hazır bulunan 30 saniyelik bir tanıtım konuşmasına sahip olmak
  • Şirketin temel sözleşmelerini, kurumsal belgelerini, fikri mülkiyet bilgilerini ve bir yatırımcının durum tespiti amacıyla incelemek isteyeceği diğer belgeleri içeren bir yatırımcı kitini, internet sitesindeki yatırımcı ilişkileri sayfasında bulundurmak

4. Büyük Zorluklara Hazırlıklı Olun

Aşağıda yeni bir şirket kuran girişimcilerin, hangi zorluklarla karşılaşacaklarını ve hangi önlemleri alabileceklerini anlatan maddeler bulunmaktadır.

  • Müşteriler için güzel bir ürün veya hizmete sahip olmak
  • İş için güçlü bir plan ve vizyona sahip olmak
  • Yeterli finansman sağlamak ve nakit rezervlerini korumak
  • İyi çalışanlar bulmak
  • Kötü çalışanlarla yasal sorumluluk doğurmayacak şekilde yolları ayırmak
  • Müşterilerden gelen redlere ve olumsuz yorumlara karşı moral ve motivasyonu korumak
  • Dengeli bir sosyal hayat – aile – iş sistemi kurmak
  • Ne zaman strateji değiştirmek gerektiğini iyi biliyor olmak
  • Zor zamanlarda devam edebilmek için dayanıklılığı korumak
  • Zorlukların hiç bitmeyeceğini anlamak

5. Çok İyi Bir Ürün veya Hizmete Sahip Olun

Yeni bir şirket kurduğunuzda, sunmuş olduğunuz ürün ya da hizmet çok iyi olmasa da, mutlaka iyi bir seviyede olmalıdır. Zira sunulan ürün ya da hizmetin, rakiplerinkinden önemli bir farkı olması gerekir. Bir diğer önemli nokta da, piyasaya sürülen ürün ya da hizmetin lansman sürecinde gelen müşteri geri bildirimleridir. Ama bazı firmaların yaptığı lansman süresini uzun tutma hatasına düşmeyin.

6. Kendinizi İyi Bir Satış Temsilcisi Olarak Geliştirin

Çoğu CEO ve girişimci, aynı zamanda doğuştan gelen bir satış yeteneğine sahip olmaz. Fakat yüksek satış rakamları genellikle bir işin başarısının en büyük göstergesidir. İşte girişimciler için satış alanında daha iyi olmanın pratik yolları:

  • Zamanınızın büyük bir bölümünü bir satışçı olarak geçirmeye hazır olun
  • Müşterilerle sık sık görüşmeye ve konuşmaya çalışın. Müşterilerle konuşmayı sadece satış ekibine bırakmayın
  • Müşteriler için gerekli olan ürün özellikleri, fiyat bilgileri gibi bazı temel konulara hakim olun
  • Ürün/pazar uyumunu ve ürünün rakiplere göre neden daha iyi performans gösterdiğini anlamış olun
  • Onların motivasyonunu artırmak ve karşılaştıkları zorlukların farkında olmak için satış ekibiyle devamlı iletişimde kalın
  • Kendinize ait bir satış konuşması ve tarzı belirleyin. Yakın çevrenize satış konuşması yapıp, tepkilerini ölçün
  • Müşterilerle görüştüğünüz zamanlarda, kendinizden emin ve pozitif olmaya çalışın
  • Müşterilerinizi dinlemeyi ve onları gözlemlemeyi unutmayın

7. Şirketin Temel Finansal Hareketlerini Takip Edin

Bir girişimcinin, ekonomi ya da muhasebe geçmişi olmasa bile, firmanın temel ekonomik hareketlerini devamlı izlemesi ve analiz etmesi gerekmektedir. Bunu yapmayan girişimcilerin şirketleri için oldukça tehlikeli sonuçlar doğabilir.

8. Önerilere, Tavsiyelere ve Eleştirilere Açık Olun

İyi bir ekibiniz varsa, onların öneri ve tavsiyelerini dinlemelisiniz. Ürün ya da hizmet satış ve pazarlama stratejinizde her zaman yeniliklere açık olun.

  • Tüm seviyelerdeki çalışanların öneriler, öngörüler ve iyileştirmeye yönelik tavsiyeler sunabileceği şirket çapında büyük toplantılar düzenleyin
  • Çalışanlar için açık kapı politikası uygulayın
  • Benzer zorluklarla uğraşan diğer girişimcilerden tavsiyeler almaya çalışın
  • Eğer şartlar müsaitse, işinize yardımcı olabilecek bir danışma kurulu oluşturun
  • Yine aynı şekilde şartlar müsaitse, dışarıdan bir CEO koçu/mentoru ile çalışmayı düşünebilirsiniz

9. Yönetim Kurulunuzu ve Yatırımcılarınızı Devamlı Bilgilendirin

Yönetim kurulu üyelerini karşılaştığınız zorluklar ve sorunlar hakkında sürekli bilgilendirin. Yönetim kurulu üyeleri, kötü haberleri yönetim kurulu toplantılarında almaktan nefret ederler. Yönetim kurulu toplantılarından önce, toplantıda nelerin anlatılacağına yönelik olarak kurul üyelerini bilgilendirin. Üyeleri önceden bilgilendirirseniz, toplantıda neler söylerseniz daha etkili olabilir noktasında tavsiyeler almanıza yarayabilir.

Öte yandan bir girişimci ya da CEO, şirket hakkında önemli bir gelişme yaşandığında mutlaka yönetim kurulu üyelerini bilgilendirmelidir. Konunun ciddiyetine bağlı olarak yapılacak bilgilendirme, mail yoluyla gerçekleştiğinde daha faydalı olur.

Şirketin yatırımcılarını aylık olarak e-posta yoluyla bilgilendirmesi de iyi bir uygulamadır. Aylık güncellemelerin çok detaylı olmasına gerek yoktur. Fakat aylık güncellemelerinize dahil edebileceğiniz ana bileşenler şunlar olabilir:

  • Şirket ilerlemesinin özeti
  • Ürün geliştirme özeti
  • İstihdam özeti
  • Son 1 ayda basında yer alan haberler
  • Şirketin öne çıkmasını istediğiniz finansal hareketleri
  • Nakit akışı verileri
  • Şirketin karşılaştığı stratejik sorunlar ve bu sorunlara bulunan çözüm yolları

10. Yasal Risklerin Farkında Olun

Ciddi yasal riskleri görmezden gelmek, yeni bir girişimi ciddi şekilde zarara uğratabilir. Girişimciler ve CEO’lar, şirketin yürürlükte olan yasalara uyması için adımlar attığından emin olmalıdır. Aşağıda yeni girişimcilerin dikkatli olması gereken yasal zorunluluklardan önemli olanları bulunmaktadır:

  • Şirket kuruluşu yasalara uygun bir şekilde yapıldı mı?
  • Şirketin fikri mülkiyetini korumak amacıyla gerekli yasal adımlar atıldı mı?
  • Bütün çalışanlar işe başlarken gerekli sözleşme ve belgeleri imzaladı mı?
  • Herhangi bir kurucu ortakla yapılan anlaşma açıkça belgelenmiş mi ve ayrılma durumunda şirketin sermaye sahipliği konusunda bir anlaşmazlık olmayacağı açık mı?
  • Şirketin, şirketi koruyan ve sorumluluk riskini azaltan iyi bir müşteri sözleşmesi formu var mı?
  • Şirket, gerekli bütün belgeleri çalışanlarından alıyor mu? Örneğin ikametgah, sağlık raporu ve adli sicil kaydı gibi…

Sonuç

Yeni girişimciler için, şirket içi başarıyı nelerin oluşturduğuna dair net bir vizyon çizmek ve bu vizyonu tüm çalışanlara ifade etmek çok önemlidir. Şirket başarısı için tüm ekibe ortak vizyon sunmak, herkesi harekete geçirmeye ve enerji vermeye yardımcı olmaktadır. Bu yazıda yer alan 10 temel tavsiye, yeni girişimcilerin başarıya ulaşmalarına yardımcı olacaktır.

Yeni girişimciler için önemli konulardan birisi de, kuruluş dönemindeki yüksek maliyetlerden kurtulmaktır. Yüksek maliyetleri olan depolama sistemleri kurmak, verileri yedekleme ve programları güncellemek amacıyla bir IT departmanı oluşturmak yerine, uygun maliyetleri olan bulut bilişim tercih edilebilir. DİA Yazılım, köklü şirketlerin dijital dönüşümlerini gerçekleştirdiği gibi, yola yeni çıkmış startupların kuruluş sürecindeki maliyetlerini ciddi şekilde azaltarak, kısıtlı bütçenin projelere yönlendirilmesine de katkı sağlıyor.

    DİA'yı ücretsiz denemek veya detaylı bilgi almak için hemen formu doldurun!
    Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma metnini okudum.
    Kampanyalar ve yeniliklerden haberdar olmak için tarafıma e-posta yoluyla ticari elektronik ileti gönderilmesini kabul ediyorum.

    ilgilenebileceğiniz diğer yazılarımız

    Bir cevap yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmaz.

    You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    *

    BİLGİ AL