sicak satisi dijitale donusturme yontemleri nedir

Sıcak Satışı Dijitale Dönüştürme Yöntemleri

Gözde Sünbül Girişimcilik | Teknoloji

Pazarda başarılı olmak için müşterilerinizin ihtiyacını bilmek çok önemli. Giderek daha fazla teknoloji odaklı olan günümüz iş hayatında, bu ihtiyaç genellikle ürün veya hizmetlerinizin online ulaşılabilir olmasıdır. Mevcut müşterileri kaybetme riskinden kurtulmanıza ek olarak, online ortamda bulunmak yeni müşterilere ulaşacağınızı garantiler. İşletmenizi diğer firmalardan farklı kılan nitelikleri kaybetmeden, satış stratejinizi dijitale nasıl taşıyabileceğinizi ve satış ekibinizi nasıl başarılı bir şekilde uzaktan yönetebileceğinizi öğrenmek için yazımızı okumanızı öneriyoruz.

Başta potansiyel müşteri (lead) yönetimi ve veri yönetimi olmak üzere, online satış operasyonunuz, satış stratejisi oluşturmaktan fiyatlandırmaya ve satış otomasyonuna kadar olan tüm süreçlerle ilgilenir. İşinizi online devam ettirirken satış ekibinizi başarılı bir şekilde desteklemek için tüm ekip tek bir veritabanına sahip olmalı ve ödemeler için doğru ödeme yazılımı seçilmelidir. Ayrıca onları online konferans, video gibi yazılımlarla da desteklemelisiniz. Online satış operasyonunuzun rolü, satış ekibinizin performansını geliştirmek olmalı. 

Satış Geliştirme

Başarılı bir satış geliştirme birimi birbirinden bağımsız çalışan ve eşit öneme sahip şu rollere sahiptir:

Satış Veri Yönetimi:

Ürün veya hizmetlerinizin etkinliğini belirlemek için online satış ekibiniz satış verinizi ölçmeli ve topladığı veriyi değerlendirebilmeli. Aksi takdirde ne zaman mevcut stratejinizde değişiklik yapmanız gerektiğini bilemezsiniz. Bu veri, içinde bulunduğunuz pazar ve rakip analizini de kapsamalıdır; böylelikle satış stratejinizi rekabete uyarlayabilirsiniz. Bir CRM programı kullanmak, satış ekibinizin organize olmasını, satış sürecini doğru yönetmesini ve ihtiyaçları olan tüm verinin parmaklarının ucunda olmasının rahatlığını hissetmesini sağlar.

DİA CRM Programını Hemen Deneyin!

Satış Tahmini:

Satış Geliştirme gelecek satış rakamlarını tahmin edebilmeli ve satış hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için sektörünüzde geçmişteki veri ve performans trendlerini analiz etmelidir. Satış tahmini doğru yapılırsa satış ekibiniz potansiyel sorunları belirleyip engellemek için yeterli öngörüye sahip olur.

Potansiyel Satış (Lead) Yaratma:

Farkındalık yaratıp müşteri adaylarını müşteriye dönüştürme süreci, inbound pazarlama metodolojisini besleyen çok katmanlı bir yapı. Potansiyel satış yaratma sürecinin ilk adımları: 

  • Potansiyel müşteri, sosyal medya kanalları ya da blog gibi pazarlama kanallarınızın birinden şirketinizi keşfeder.
  • Aynı müşteri adayı “E-rehberi İndir”, “Hemen Ücretsiz Dene” gibi harekete geçirici bir eylem butonuna basarak kendisinin irtibat, ihtiyaç vb bilgilerini almanızı sağlayan yeni bir sayfaya (landing page) yönlenir. 
  • Eylem butonundaki teklifiniz bilgi veren bir e-rehber, eğitim ya da ücretsiz şablon gibi potansiyel müşteriyi ikna edecek bir değerde olmalıdır.    
  • İlgili sayfada potansiyel müşteriniz şirket e-posta adresi, şirket büyüklüğü ve sektör gibi bilgileri alabileceğiniz bir form doldurur. 
  • Ve yeni bir potansiyel müşteriniz var…

Satış Temsilcisi Yönetimi:

Satış geliştirmenin ana fonksiyonu satış ekibinizi desteklemektir. Bunu prim, ikramiye ya da iyi performanslara yönelik ödül sistemleriyle yapabilirsiniz. Ekip içinde tatlı bir rekabet yaratmak, düşük performanslı olanların performansını artırırken, başarılı satış tekniklerinin de teşvik edilmesini sağlar. Bunu sağlamanın yolu da potansiyel müşteriler yaratmak ve zaman yönetimi konusunda eğitmekten geçer. Satış geliştirme; satış ekibinizin firmanıza en uygun organizasyonel yapıya dönüştürülmesi, performansının maksimize edilmesinden sorumludur. 

Teknoloji Yönetimi:

Satış ekibinin kullanacağı araçların ve platformların uygulanması ve satışların daha verimli hale getirilmesi için genellikle IT ekibiyle birlikte çalışılır.

Online Ödeme

Eğer yazılım ya da e-ticaret alanında faaliyet gösteriyorsanız, tahsilatlarınızı uzaktan yönetebilmek için online ödeme yazılımı kurabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu, ödeme yazılımınızın mevcut yazılımınızla entegre çalışabilmesidir. 

Online ödeme sisteminiz şunları yapabilmelidir:

  • Birden fazla oturuma giriş yapma seçeneği vardır. Örneğin satın alma yaparken müşterileriniz hesap oluşturmak yerine her zaman “Ziyaretçi” olarak giriş yapma seçeneğine sahip olmalıdır. Ayrıca müşterilerinize sosyal medya hesapları aracılığıyla da oturum açma seçeneği sunabilmelisiniz. 
  • Giriş işlemini doğrular. Müşteriler sitenizde bir hesap oluşturduktan sonra, özel bilgilerinin güvende olduğundan emin olmak isterler. Oturum açma bilgilerini kaydetmeden önce her zaman birden çok aşamalı kimlik doğrulamayı zorunlu kılın.
  • PCI (Ödeme Kartları Sektörü) uyumluluğu sağlar. Bir e-ticaret platformunun barındırıcısıysanız, PCI uyumluluğunu sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır.
  • Entegre bir ödeme sistemi içerir. Entegre bir ödeme çözümü, müşteriniz için daha esnek ve özelleştirilebilir olmayı vaad eder; online ödeme yapan kişilerin başka bir ödeme sayfasına yönlendirilmek yerine tüm ödemeyi sizin web sitenizden gerçekleştirebilmelerini sağlar.  
  • SSL sertifikalıdır. Müşterinizin kişisel ve ödeme bilgilerini korumak için internet sitenizin SSL sertifikasına ihtiyacı olacak. SSL olmadan müşterileriniz kötü niyetli bilgisayar korsanlarının saldırılarına açık olacaktır ve olası kötü bir durumda firmanıza olan güvenlerini kaybederler.   
  • Görünür bir ödeme butonu ve optimize edilmiş bir ödeme sayfasına sahiptir. Ödeme butonunuzu (ve diğer tüm yukarıda bahsettiğimiz eyleme geçirici butonlarınızı) internet sayfanızın renklerine zıt bir renk olarak kullanın. Ödeme sayfaları fonksiyonel, kullanıcı dostu, güvenli ve iyi tasarlanmış olmalıdır. 
  • Onay e-postası gönderir. Müşterinizin tüm bu sürecin sonunda iyi bir deneyim yaşayacağını öngörerek sipariş numarası, ürün ve ödeme bilgileri ve ürün siparişi ise kargo bilgilerini içeren bir otomatik onay e-maili gönderebilirsiniz. Bu onay e-postasını gerçek bir e-posta adresinden gönderirseniz müşteriniz size siparişle ilgili sorularını cevap olarak gönderebilir. Müşteriniz ziyaretçi olarak oturum açtıysa, onay e-postası onlara hesap açma önerisi sunmak için harika bir araç. 

İşletmenizi online’a taşımak için gerekli adımları atmak, uzun vadede işletmenizin büyümesine ve gelişmesine, şirketinizdeki iletişimi iyileştirmesine ve günden güne büyüme fırsatlarını farketmenize yardımcı olacaktır. Şirketin nakit akışını sağlayan satış operasyonlarını online’a taşımak, yoğun bir enerji ve zaman gerektirse de zamanla tüm bu çabaya değdiğini ve hedeflerinize giderek yaklaştığınızı göreceksiniz. 

Dijitalleşme yolunda gerekli adımları atarken DİA yanınızda! Aşağıdaki formu doldurun, size nasıl destek olabileceğimizi anlatalım!