satislari artiracak pazarlama yontemleri

Satışları Artıracak Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Gözde Sünbül Pazarlama

Pazarlama; bir ürünün, hizmetin veya malın piyasa durumlarını ayrıntılı bir şekilde analiz ederek, satışların artırılmasını sağlamak amacıyla yapılan tüm tanıtım çalışmalarına denilmektedir. İşletmelerin iki temel fonksiyonlarından birincisi mal ve hizmetlerin üretimi, ikincisi ise bunların pazarlanmasıdır.

Satışları artıracak pazarlama yöntemleri ile İşletmenize ve hedeflerinize uygun yöntemlerini belirleyerek, talep edilen ve ihtiyaç duyulan ürün veya hizmetlerinizin, tüketicilere iletilmesini sağlayabilirsiniz. Eğer sizlerde ürün, hizmet veya mal satışı yapıyorsanız, rakiplerinize fark atmak için pazarlama strateji ve yöntemlerine hakim olmalı, gelişen teknolojiyle hedef kitlenizin bulunduğu platformlarda yerinizi almalısınız.

Pazarlama ile Satışlar Nasıl Artırılır?

Sloganınızı Belirleyerek

Yeni müşteri kazanmak ve var olan müşterilerinizin ilgisini çekebilmek için çarpıcı bir pazarlama mesajı kullanmalısınız. İhtiyaçlarınıza doğrudan, açık ve net bir biçimde yanıt veren, yeni müşterileriniz tarafından çabucak benimsenecek sözcükler kullanabilirsiniz. Mevcut sloganlarınızda basit değişiklikler yaparak; ilanlarınızda, broşürlerinizde, web sitenizde ve kullandığınız diğer pazarlama malzemelerinizde bu sloganı kullanabilirsiniz. Böylece ürün veya hizmetlerinizin, avantajlı ve faydalı yönlerinden bahsederken ilgiyi aniden artırabilirsiniz.

Web Site Trafiğinizi Artırarak

Kurumsal ve E-Ticaret web sitelerinizi ilgi çekici bir pazarlama mesajı ile birlikte ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi vererek, hedeflediğiniz ziyaretçileri web sitenize çekebilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu SEO (Search Engine Optimization) ile uyumlu anahtar kelimelere web site içeriğiniz de yer vermelisiniz. Bu şekilde web site içeriğinizi güçlendirerek daha fazla ziyaretçiyi web sitenize çekebilirsiniz.

  • Satışlarınızı Artırmak için DİA ile E-Ticaret’e Geçin!
    DİA E-Ticaret Modülleri (B2B ve B2C) sayesinde tüm banka ve sanal pos entegrasyonlarına sahip olabilir, farklı ürün veya hizmetlerinizi farklı web mağazalarından satışa sunabilir, kullanıcı yetkilendirmeleri yapabilir, bayilerinize özel kampanyalar oluşturabilir, bayiler arası mesajlaşma sistemi ve daha birçok özellikleriyle pazarınızda rakiplerinize fark atarak, müşteri deneyimlerinizi zirveye çıkarabilirsiniz.

DİA E-Ticaret Ürünleri incelemek için tıklayabilirsiniz: https://www.dia.com.tr/dia-e-ticaret/

Potansiyel Müşteri Listelerinizi Oluşturarak

Uzadıkça uzayan potansiyel müşteri listeleri, her işletme için başarının sırrıdır. Web siteniz sayesinde oluşturduğunuz listelerinize e-posta gönderimleri yaparak, ürün veya hizmetleriniz hakkında çok fazla sayıda müşteriye bilgilendirme yapabilirsiniz. Potansiyel müşteri listelerinizi oluşturmak için blog yazıları yayınlayabilirsiniz. Sizin hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyenlerle iletişime geçerek bilgilerini veri tabanınıza kayıt edebilirsiniz.

Referanslarınızı Oluşturarak

Satışlarınızı artırmada kullanılabilecek diğer bir yöntem de referanslarınızı oluşturmanızdır. En iyi iş kaynağı, mutlu müşterilerdir. Bir müşteri, bir arkadaşına ya da meslektaşına sizi anlattığında, yeni birine satış yapmanın önündeki engelleri ortadan kaldırdığını göreceksiniz. Bizler tavsiye edilen şeye inanma eğilimi gösteririz. Sizde satışları artırmak için mutlu müşterilerinizin yer aldığı referanslarınızı oluşturup daha kolay satışlar yapabilirsiniz.

Yeni Nesil Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Karşı Pazarlama (Contra Marketing)

Rakip firmaların birbirlerini hedef alarak hazırladıkları reklam çalışmalarıdır. Belirli etik kurallar çerçevesinde marka değerini savunma amacıyla yapılan karşı cevap verme reklamlarıdır.

Karşı pazarlama (Contra Marketing) ile yapılan kampanyalar zor durumlara da düşülebilir ya da işbirlikleri veya karşılıklı itibar çalışmalarına da dönüşebilir.

Kontrol Pazarlama

Toplumun faydasına veya zararına olan ürün veya hizmetlerin bilinçlendirme kampanyalarıyla kitlelere duyurulması amacıyla ortaya çıkmış bir pazarlamadır. Bu pazarlama yönetimi genelde kamu spotu çalışmalarında kullanılmaktadır.

Sosyal Pazarlama

Günümüzde birçok marka ve devlet kurumu hazırladıkları sosyal sorumluluk projelerini toplumun genelini düşünerek, bilinçlendirme amacıyla bu tür kampanyalar yapmaktadır. Sosyal pazarlama çalışmaları ile kurum ve kuruluşlar kar hedeflemekten çok bu çalışmalar ile itibarlarını artırarak, sosyal görevlerini yerine getirmeyi hedeflerler. Sizlerle bu tür sosyal sorumluluk organizasyonları yapabilirsiniz.

İçerik Pazarlama (Content Marketing)

Günümüzün en etkili pazarlama kanallarından biri olan içerik pazarlama; tüketicilerin çevrimiçi olarak yaptıkları araştırmalardan ve satın alma değilimlerinden yola çıkılarak hazırlanır ve online olarak potansiyel müşterilerle iletişim kurma imkanı sunar. İçerik pazarlama çalışmaları ile kar amacı veya ürün satma amacı güdülmez. Kişilere doğru ve ihtiyaç duyulabilecek içerikleri yayınlama amacı taşıyan çalışmalar hazırlayabilirsiniz.

Gerilla Pazarlama

Satışları artırma ve marka bilinirliği yaratmak amacıyla geleneksel pazarlamadan farklı olarak yaratıcı, düşük bütçeli, yenilikçi kampanyalar ve viral olarak kurgulanan içeriklerle, tüketici ve potansiyel müşterilere daha hızlı ve kolay ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Ünlüleriyle Pazarlama (Influencer Marketing)

Sosyal mecralarda yüksek sayıda takipçiye sahip kişilerin kullandıkları veya aldıkları ürün veya hizmetler hakkındaki yorumlarını iletmesi ile başlayan sosyal medya ünlüleriyle pazarlama (Influencer Marketing), etkileşimi yüksek bir pazarlama yöntemi haline geldi. Bu pazarlama yöntemi ile çok yüksek potansiyel müşteri kazanabilirsiniz.  

Viral Pazarlama

Geleneksel pazarlamanın bir kanalı olan ağızdan ağıza pazarlamanın (Word of Mouth WOM) dijitale uyarlanmış halidir. Viral pazarlama ile verilmek istenen mesajın geniş kitlelere sosyal medya ve web siteleri aracılığı ile potansiyel müşteriler ve tüketiciler arasında bir ilişki oluşmasına olanak sağlayan pazarlama modeline viral pazarlama denilmektedir. Kişiler gerçek deneyimlerini anlattıkları için yanıltıcı ve aldatıcı olmadığı için gerçek müşteri deneyimini herkese gösterebilirsiniz.