satisi artirmanin en etkili yollari nelerdir

Satışı Artırmanın En Etkili Yolları Nelerdir?

Gözde Sünbül ERP

Satışlarınızı arttırmak için, potansiyel müşterilerinizin istek ve ihtiyaçlarını doğru analizle belirleyerek, bu istek ve ihtiyaçları için müşteriyi memnun edecek çözümleri sunmanız gerekmektedir.

Satışın amacı, bir ihtiyacın doğru olarak tanımlanıp bu ihtiyacı karşılayacak çözümlerin ve  müşterinin elde edeceği faydaların doğru bir şekilde sunulmasıdır.

Bir şirketin başarıyla yürütmesi gereken en önemli faaliyeti olan satış farklı farklı, dinamikleri ile kendine özgü kurallara sahiptir. Satış; çok yönlü, çok boyutlu, hem kuralları olan hem de kişisel insiyatiflere dayanan, bilginizi, deneyiminizi ve becerilerinizi sürekli değiştirmeniz ve geliştirmeniz gereken iletişim ile ilgisi itiraz edilemeyecek düzeyde önemli olan bir kavramdır.


Satışı arttırmanın en etkili yolları:

  1. Mevcut müşteri potansiyelinizi genişleterek ürün gamınızı çeşitlendirebilirsiniz. Daha geniş bir coğrafyada iş yapmaya çalışarak, pazarınızı genişletip  daima satış imkanları yaratmalısınız.
  2. Mevcut ürünlerinizin yanında ek hizmetler ya da ürünler sunarak mevcut müşterilerinizin sizi tercih etmesini sağlayabilir ve yeni müşteriler kazanma ihtimalinizi de arttırmış olursunuz. Ürünleriniz ile birlikte müşterilerinizin ihtiyaç duyacağı konularda da destek veriyor ya da satıyor olmanız sizi cazip kılacaktır. Rakiplerinizi sektörde nasıl ilerlediklerini göz önünde bulundurarak müşterilere cazip gelebilecek imkanları sizde sunun.
  3. Unutulmamalı ki bir müşterinin hizmet veya mal alırken en çok dikkat ettiği konu ürünlerin ve hizmetlerin fiyatlarıdır. İşletmeniz için en doğru fiyatlandırma stratejisini seçmelisiniz. İnsanların var olan ürüne veya hizmete “Yaşasın, ne kadar da ucuz!” diye sevinirken bazıları da “Bu kadar ucuza satılan bir şeyde mutlaka bir bit yeniği vardır!” diye düşünebilir. Fiyatlarınızı belirlerken alıcıların ürün veya hizmetleriniz hakkında ne düşündüğünü de analiz etmeniz karar verme aşamasında sizlere yardımcı olacaktır. Pazar ve rekabet durumlarınıza göre indirimler vererek veya fiyatlarınızı indirip yükselterek verilecek tepkileri analiz edebilirsiniz. Bu fiyat artışlarının ve indirimlerinin piyasada nasıl karşılanacağını, kârınızı olumlu mu olumsuz mu etkileyeceğini takip ediyor olmalısınız. Düzenli aralıklarla fiyat artışında bulunmanız müşterilerin çok fazla dikkatini çekmeyecektir.
  4. Birbirini tamamlayan ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ya da ürünlerinizi paketler şeklinde satmanız işletmeniz için gerçekten çok kârlı olabilir. Örnek olarak giyim firmalarının ürünlerini kombin olarak sergileyip satmalarını verebiliriz.
  5. Doğru zamanda yapılacak özel indirimler yaparak tüketicileri cezbedecektir ve yeni müşteriler kazanmanızı sağlayacaktır. Ya da birden fazla ürün veya hizmet alanlara özel iskontolar uygulayarak, paket olarak sattığınız ürünlerde veya hizmetlerde indirimler uygulayarak yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bir çok indirim çeşitleri bulunmaktadır. İşletmenize en uygun strateji ile bunları doğru olarak belirleyip uygulayabilirsiniz.
  6. Ürün veya hizmetlerinizi anlatan broşür, katalog, ürün veya hizmetlerinizi anlatan bilgi sayfaları gibi içeriklerin pazarlama çalışmalarınız için oldukça önemlidir. Tanıtım çalışmalarına gerekli özen verilmez, çalışmalar eski kalır ve sizin ürün veya hizmetlerinizi doğru ifade etmez ise ziyaretçi sayılarınız düşebilir, doğru tanıtım ve bilgi verilmediği için müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Tanıtım malzemeleriniz işletmenizi tanıtacağı için gerekli özveri gösterilmelidir.
  7. Satış ekiplerinizin performansını arttırmak için komisyon sistemi oluşturabilirsiniz. Ekibinizde kişisel performanslarınıza bakarak en becerikli ve çok satış yapan kim daha fazla satış yapıyorsa daha fazla komisyon verebilirsiniz. Vereceğini bu teşvikler ile ekibinizi motive edecektir. Her seferinde farklı ödüller ile yarışmalar düzenleyerek ekip içi dinamizminizi arttırabilirsiniz.
  8. Sadık eski müşterileriniz ile aranızı iyi tutarak olanları size referanslar olmaları yeni müşterileri sizlere getireceklerdir. Eski müşterilerinizi yeni hizmet ve ürünleriniz hakkında bilgi vererek, tavsiyeleri ile sizlere yeni müşteriler kazandırabilirler.
  9. Ödeme kolaylarınız ile tüketicilerinin ilgisini çekebilirsiniz. Taksitli satış yaparak, kredi kartı ile ödeme yapabilmelerini sağlayabilirsiniz.
  10. İnsanların düzenli olarak satın aldığı hizmet veya ürünleri sunuyorsanız abonelik hizmeti vererek aylık, yıllık vs. olarak satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Bu da size toplu ödemeler getireceği için işletme masraflarınızda kasanızdan harcama yapmadan ihtiyaçlarınızı karşılayabilmenizi sağlayacaktır.
  11. Eğer ürün ve hizmetleriniz düzenli aralıklarla satın alınan içeriklere sahipse abonelik hizmeti sunarak aylık veya yıllık olarak satış yapabilirsiniz. Bu şekilde topluca yapılacak ödeme işletme masraflarınız için kasanızdan harcamadan kolayca karşılamanızı sağlayacaktır.
  12. Nakliye, depo vs. gibi artı masraflarınızı ürün fiyatlarının içine yedirerek temin edebilir ya da müşterilerinizden bunlar için ödeme yapmalarını talep edebilirsiniz.
  13. Değişen ve gelişen iş dünyasında işlerinizi daha kolay takip edeceğiniz, masrafları, kurulumları ve oluşabilecek arızalar karşısında daha az maliyetlerle çıkmanızı sağlayacak yazılımsal sistemleri kurarak işletmenizdeki tüm süreçleri kolaylıkla takip etmeli, müşterilerinizin taleplerine daha hızlı geri dönüş yapmanızı sağlayacaktır.

 

Başarılı işletmeler müşterilerinin beklentilerini sıkı bir şekilde takip ederek ürünlerini, satış stratejilerini ve uyguladıkları iş süreçlerini doğru biçimde ayarlayıp en mantıklı hamleleri yapar. Satış stratejiniz, sunduğunuz ürünlerle uyumlu olmalı ve müşterilerinizin ürünlerinizi satın alma sebeplerini iyi analiz etmelisiniz.

 

DİA Çözüm Kütüphanesinin işletmenize özel çözümleri ile satışlarınızı etkili bir şekilde yönetebileceğinizi unutmayın!