personel takip programi nedir nasil kullanilir

Personel Takip Programı Nedir?

Gözde Sünbül Muhasebe

Personel takip programı basitçe, çalışan bilgilerinin kaydedildiği ve performansların takip edildiği program olarak tanımlanabilir.

Personel takip programları, müşteriler, yöneticiler ve personeller arasında anlık olarak bilgi akışını sağlayan, bunu yaparken verileri tek bir yerde bir araya getirerek tüm iş süreçlerini hızlandıran ve verimliliği artıran yönetimsel programlardır.

Personel Takip Programı Neye Yarar?

Personel takip programları genel olarak aşağıda yer alan işlerin yapılabilmesini sağlamaktadır:

  • Personellerle ilgili, avans, çalışma saatleri, maaş ve bunun gibi bilgilerin kayıt altına alınmasını ve istenildiği zaman görüntülenmesini sağlar.
  • Personellere belirli görevler ve işler atanabilir.
  • Müşterileri ve işlerle ilgili bilgileri kayıt altına alarak, iş süreçlerini yakından takip etmek mümkün olur.
  • Personellerle ilgili bekleyen ve tamamlanan işlerin anlık olarak takibi yapılabilir.
  • Personeller bitirdikleri işlere göre puanlanabilir ya da genel performanslarına göre değerlendirme altına alınabilir.
  • Belli başlı zaman aralıklarına göre filtreleme yapıp, istenilen detaylar çerçevesinde raporlar oluşturulabilir.
  • Ekip dışı insanlara programı kullanma ve personel performanslarını görüntüleme yetkisi verilebilir.
  • Personellere dair verileri yedeklemek mümkündür.

Personel Takip Programlarının Avantajları

  • Çalışanların yürüttüğü ve şirketin faydasına olan bütün süreçlerin bulut ortamında optimize edilmesi sağlar.
  • İşletmedeki faaliyetleri hızlandırarak, hem verimliliği hem de karlılığı artırır.
  • İşyerindeki personel iletişiminin daha şeffaf ve daha güçlü olmasına yardımcı olur.
  • Personellerin iş yaparken elinden geçmesi gereken verilerin güvenliğini artırır.
  • Şirket çalışanlarının performanslarını çok daha doğru şekilde analiz ederek, insan kaynakları departmanını bağlayan kararların alınmasını çok daha kolay hale getirir.
  • Personel faaliyetlerini anlık olarak takip ederek, şirketin ilerleyen dönemlerine yönelik ciddi kararları en doğru zamanda ve en doğru şekilde almaya yardımcı olur.

Personel takip programlarını sağladığı avantajlar yukarıdaki gibidir. Dışarıdan bakıldığı zaman personel sayısının az olduğu işletmeler açısından personel yönetimi kolay gibi gözükse de, yapılan işin türüne göre az sayıda personeli olan şirketler için de bu süreç zor olabilmektedir. Öte yandan yüksek sayılarda çalışanı bulunan şirketler için personel yönetimi çok daha karmaşık olabilir. Dolayısıyla şirketlerin personel takip programlarını avantajlarıyla değerlendirmesi ve uzun vadede karlılığı artıracak bu yatırımı yapmasında fayda vardır.

DİA Türkiye’nin bulut teknolojisi ile hizmet veren en gelişmiş ERP programıdır. Muhasebeden satışa, satın almadan personel yönetimine tüm iş süreçlerinizi birbirine entegre bir şekilde DİA ile yönetebilirsiniz.  

DİA’da personel süreçlerinizi yönetmek için hemen formu doldurun, sizi arayalım.