DİA, Bir Kobi Hikayesi'ni Gururla Sunar! Keyifli Seyirler... İZLEYİN!

Küçük işletmeler geçtiğimiz Covid-19 pandemisi süresince çok büyük zorluklarla karşı karşıya kaldı. Ancak günden güne devletlerin almış olduğu önlemler ve hastalığa karşı kazanılan zaferler neticesinde, küçük işletmeler de yeniden nefes almaya başladı. Bu zorlu süreçte kapanan işletmelerin de yeniden açılmaya başladığı görülüyor.

Fakat işletmeler yeniden açıldıkça, tüketici davranışlarındaki değişiklikleri ve sağlık, güvenlik gibi alanlardaki endişeleri anlayabilmek önem kazanıyor.

Tüketici Davranışlarında Meydana Gelen Değişiklikler

Covid-19 pandemisiyle beraber hayatımıza giriş yapan tam kapanma kavramı, çok sayıda insanın haftalarca belki de aylarca evden çıkamamalarına neden oldu. İnsanlar en sevdikleri restoranlardan, mağazalardan uzak kalırken, kişisel bakım ya da eğitim gibi ihtiyaçlarını profesyonel olarak gidermekten de uzaklaştı. İşin ilginç tarafı, insanlar bir şekilde bu uzaklığa uyum sağladı. Öte yandan bu dönemde artan işsizlik, tüketici harcamalarını da etkileyerek, özünde küçük işletmeleri vurdu.

Nüfusun yüzde 60 gibi büyük bir bölümü, ev dışı faaliyetlerden uzaklaşmaya ve buna alışmaya başladı. Böylece küçük işletmeler, değişen tüketici davranışlarıyla yüz yüze kaldı. Bu durum küçük işletmeleri, değişen tüketici davranışlarına karşı hangi önlemleri alabilecekleri noktasında araştırmalar yapmaya yönlendirdi.

Sağlık ve Güvende Artan Endişe

Halen devam etmekte olan en büyük zorluk, hiç kuşkusuz devam eden sağlık krizidir. Çünkü tüketicilerin güvenini doğrudan etkileyen sağlık krizi, yine aynı şekilde tüketicilerin harcama alışkanlıklarına da yansımaktadır. Bu yüzden küçük işletmelerin yapması gereken ilk şey, müşterilerin işletmeye girerken kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak. Müşteriler sağlıklarına yönelik tehditlerle karşılaşmadıkları müddetçe, o küçük işletmeyi tercih etmeye devam edecektir.

Daha Fazla Çevrimiçi Sipariş, Daha Az Mağaza İçi Alışveriş

Online satışın gün geçtikçe güçlenmesi nedeniyle, mağaza içi satışlar giderek azalıyor. Bu da küçük işletmelerin mağazalarına yapacakları fiziki yatırımların azalmasının ve online satış alanına yatırımların artması beklentisini doğuruyor. Genel olarak tüketici eğiliminin mağaza içi satıştan online satışa kaymış olması, küçük işletmelerin e-ticaret alanında yatırımlar yapmalarını zorunlu kılıyor.

Satın Alma Seçeneklerindeki Değişiklikler

Covid-19 pandemisiyle beraber, tüketicilerin satın alma tercihleri de değişti. Özellikle temassız ödeme yöntemini tüm küçük işletmelerin ödeme alma süreçlerine entegre etmeleri tavsiye ediliyor. Ne yazık ki halen “Kredi kartı geçmiyor” diyen küçük işletmeler bulunuyor. Böyle bir vizyona sahip olan işletmelerin Covid-19 pandemisinin zorlu koşullarında ayakta kalması mümkün görünmüyor.

Ev, İş, Okul Merkezli Yaşam

Pandemide tüketicilerin zorunluluklar dışında evde vakit geçirmeye meyilli hale geldiği görülüyor. Eskiden çok daha fazla görülen düğün, doğum günü partisi gibi etkinlikler yerini Zoom nikahlarına ve doğum günü kutlamalarına bırakmış durumda. Bu da mekanlara özgü etkinliklerin günden güne azalmasına neden oluyor.

Pazarlama Stratejisi Değişimi

Tüketici davranışlarındaki değişiklikler nedeniyle küçük işletmelerin yeni bir pazarlama stratejisi oluşturması gerekiyor.

Örneğin bazı spor salonları, kendisini güvende hissetmeyen üyeleri için online spor dersleri başlattılar. Aynı şekilde bazı spor salonları açık hava etkinlikleri düzenleyerek, üyelerinin yeni normale alışmaları ve spor faaliyetlerini sürdürmeye çalışıyorlar.

Burada önemli olan nokta, müşterilerin kendilerini rahat hissettikleri bir ortam yaratabilmek. Peki, küçük işletmeler değişen tüketici davranışlarına yönelik olarak hangi stratejileri izlemeliler?

Online Varlığınızı Güçlendirin

Çok sayıda küçük işletme için tam kapanma dönemi, müşterilerle bağlantıda kalmayı sağlayan sosyal medya yönetimi için önemli bir fırsattı. Bazı küçük işletmeler bu fırsatı iyi değerlendirerek sosyal medyadaki varlığını güçlendirirken, bazıları bu fırsatı iyi değerlendiremedi.

Müşterileriniz sizi eskisi gibi günlük olarak göremeyeceği için, onların karşısına sosyal medya platformlarında çıkarak görünür kalmaya çalışın. Müşterilerle işletmenizi etkileşimde tutmak, atmanız gereken ilk adımdır.

Topluluğunuzu Korumaya Çalışın

Küçük işletmeler için kendi küçük toplulukları en değerli varlıklarıdır. Belli bir topluluğa sahip olmak küçük işletmeleri rekabet ortamında büyük işletmelere karşı öne geçiren bir avantajdır. Bu yüzden küçük işletmelerin değişen tüketici davranışlarına karşı dikkatli olmaları ve topluluklarını korumaları çok önemlidir. Kaybolan ya da azalan bir topluluğu yeniden yerine koymak oldukça zordur. Bu yüzden her işletmenin kendi küçük müşteri topluluğu için yaratıcı fikirler üretmesi gerekmektedir.

Aldığınız Güvenlik Önlemlerini Anlatın

Küçük işletmeler, hem müşterilerinin hem de çalışanlarının sağlıkları için aldığı önlemleri anlatmakta geri kalmamalıdır. Hatta bu güvenlik önlemlerini tüm detaylarıyla duyurmak için reklam bütçesi ayrılmalıdır. Sağlık ve güvenlik vurgusu, müşterileri evlerinden çıkmaya ve işletmenize gelmeye ikna edecektir.

Komşu İşletmelerle Birlikte Hareket Edin

Birlikte hareket etmek, herhangi bir krizden kurtulabilmenin anahtarıdır. Çapraz promosyonlar düzenleyerek ya da sosyal medyada komşu işletmelerinizle etkileşimler kurarak, birbirinizi desteklemekten geri durmayn. Böylece hem müşteri kitlenizi geliştirecek hem de parçası olduğunuz bölgenin genel nüfusunu yeniden harcama yapmaya yönlendireceksiniz.

Müşterilerin “Ayağına Gidin”

Tam kapanma ve evden çalışma çağrılarının ardından müşteriler, genel olarak küçük işletmeleri desteklemek istiyor olsa da, mağazalarda alışveriş yapmak için henüz güven duymuyorlar. Yeni normalle beraber mağazalar açılmış olsa da, müşterilerinize araca teslimat yapma gibi seçenekleri sunmaya devam edin. Temassız ödeme seçeneklerini kullanmaya ve geliştirmeye çalışın. Böylece müşteriler, işletmenizi kendi rahatlık seviyeleri çerçevesinde ziyaret etmeye devam edeceklerdir.

Küçük İşletmeler İçin Faydalı Araçlar

  • Temassız Ödeme: Temassız ödeme yöntemi, gereksiz yere gerçekleştirilen kişiden kişiye temasların önüne geçiyor.
  • Küçük İşletmeler İçin Google Araçları: Tüketiciler günden güne çevrimiçi alışverişe yönelirken, küçük işletmeler için Google’ı doğru kullanmak çok daha önemli bir hal alıyor. Bir işletmenin Google’da aktif olması (Harita – konum bilgileri, telefon numarası, internet sitesi, blog), müşteriler tarafından kolayca bulunmayı sağlamanın ücretsiz bir yoludur. Google müşterilerin sizi bulmaya devam etmelerini sağlamak için bir dizi ücretsiz araç sunuyor.
  • Mesafe Koruyucular: Birçok küçük işletme, hapşırma ya da öksürük gibi insani durumlara karşı mesafe koruyucu önlemleri alıyor. Bu dönemde spor salonlarının da her spor yapan üye için kabin benzeri alanlar yarattığı görülüyor. Aynı şekilde müşterilerle en çok etkileşime giren kasiyerler için de belirli bir mesafe yaratacak kadar bariyerler kuruluyor. İşletmenizde insanların sosyal mesafeyi koruyabilmeleri için fiziki önlemler alın.
  • Çalışanlar İçin Koruyucu Araçlar: Müşterilerin hem kendilerini güvende hissetmeleri hem de çalışanların güvenlikleri için koruyucu ekipmanlar kullanın. Maskeler, şeffaf yüz koruyucu maskeler, eldivenler ve galoşlarla ilk adımı atabilirsiniz.

Sonuç

Küçük işletmeler için yeni normal sürecinin oldukça farklı olduğuna ve ilerleyen zamanlarda da farklı olmaya devam edeceğine hiç şüphe yok. İsminde “normal” kelimesini geçiren bu süreç, aslında hiç normal değil. Ancak teknoloji, doğru pazarlama stratejisi ve iyileştirilmiş güvenlik uygulamalarıyla işletmeler, keskin değişiklikler yaşayan tüketici davranışlarına uyum sağlayabilir ve kesintisiz hizmet vermeye devam edebilirler.

Bir cevap yazın

E-posta adresiniz yayınlanmaz.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

BİLGİ AL