Bir oto servis programı, yetkili veya özel bir servisin sağladığı tüm hizmetleri karşılayacak şekilde hazırlanmış olmalıdır. İşletmelerin talepleri doğrultusunda belirlenen paketlerle, alışkanlıkları değiştirmek zorunda kalmadan programı kullanabilmek gerekir. Peki, oto servis programı nedir? Bir oto tamir programı hangi özelliklere sahip olmalıdır?

Günümüzde bir oto servisin çok sayıda ihtiyacı bulunmaktadır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Randevu
  • Hasar tamiri
  • Tedarik
  • Güncel parça fiyatları
  • Sigorta
  • Garanti
  • Faturalama
  • Teslimat

Oto servisler, yukarıda yer alan tüm süreçleri tek bir programdan ve tek bir ekrandan takip etmek isterler. Aynı zamanda kurumsal web sitesiyle kurulan oto servis programının entegre çalışabiliyor olması da çok önemlidir.

Oto Servis Programı Özellikleri

Bir oto servis programı sayesinde satışlar yapılırken, siparişler listelenebilir ve takip edilebilir. Bununla beraber stoklar güncel tutulabilirken, ürün ağacı veya gruplandırma oluşturarak, varsa bayilerle entegrasyon sağlanabilir. Hem de tüm bunlar tek bir ekrandan kolayca halledilebilmektedir. Oto servis programlarında mutlaka olması gereken özellikler ise şunlardır:

  • Servis adımlarını tanımlayabilme
  • Servis formlarının ve personellerinin yönetimi
  • Verilen veya alınan tüm hizmetlerin maliyetlendirilebilmesi
  • Mail veya SMS desteği sağlanabilmesi
  • Görev ve prim takibi
  • Faturalandırma süreçleri
  • e-Fatura gibi e-belge hizmetlerinin sağlanabileceği özel entegratörlük
  • Değer takibi
  • Seri bazlı garanti takibi

Oto Servis Programlarının Avantajları

Bir oto servis programı genel olarak şu avantajları sunar:

  • Seri numarası üzerinden araçların şasi ve motor garanti sürelerinin takibi
  • Yedek parça gibi tedarikçilerin fiyat listelerini otomatik şekilde güncelleyebilme
  • Yapılan araç satışlarının özel vergilerinin takibi ve faturalandırılması
  • Barkod yazıcılar sayesinde fiyat etiketleri basma ve satış hızını artırma
  • Tüm şubelerin ciro, günlük kasa takibi ve performans takibini yapabilme
  • Ürün, fatura, satıcı, alıcı, sipariş gibi alanlarda karlılık raporları alabilme
  • Tedarikçi alım anlaşmalarının takip edilebilmesi sayesinde, irsaliyelerin ve siparişlerin faturalandırılabilmesi
  • Ürün veya stok özelliklerine göre filtrelendirme yapabilme
  • Seri veya barkod okutma ile depo sayımı yapabilme
  • Birden fazla depo varsa, bunlar arasında transfer, mal kabul, fire gibi işlemlerin el terminalleri ile yapılması
  • Servis kredi kartlarının takibi ve bankacılık işlemleri
  • e-Ticaret entegrasyonu ile internet üzerinden satış yapma ve randevu verebilme
  • Gelişmiş raporlama sistemi ile verilerin saklanabilmesi

DİA Servis Hizmet Programı

Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ve satış, yedek parça ticareti gibi alanlarda hizmet veren işletmeler ile beraber, oto tamir servis hizmeti sunan işletmeler için DİA Servis Hizmet Programı idealdir. Türkiye’nin en gelişmiş bulut tabanlı ERP yazılımı olan DİA, bulut teknolojisi farkıyla işletmelere uçtan uca hizmetler sunmaktadır. İşletme ihtiyaçlarına göre farklı özelliklerdeki modüllerden seçilenler ile, tüm ihtiyaçlar pratik ve hızlı bir şekilde çözülebilmektedir. DİA’nın uzman kadrosu, oto servis hizmeti veren işletmelerin ihtiyaçlarına göre geliştirdikleri özellikler ile çözüm sunmaktadır.

Siz de DİA’nın sağlamış olduğu hizmetler hakkında bilgi almak ve değişime ilk adımı atmak için aşağıda yer alan formu doldurun, sizi arayalım!

    DİA'yı ücretsiz denemek veya detaylı bilgi almak için hemen formu doldurun!
    DİA'yı Nereden Duydunuz?


    ilgilenebileceğiniz diğer yazılarımız


    Bir cevap yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmaz.

    You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    *

    BİLGİ AL