Oteller İçin e-Fatura Zorunluluğu

Oteller İçin e-Fatura Zorunluluğu

Yiğit Nail Çiğdem E-Dönüşüm | ERP

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-fatura zorunluluğu kapsamına otelleri de alacağını ve son tarihin 1 Temmuz 2022 olduğunu açıkladı. Peki, oteller için e-fatura zorunluluğu limitleri neler? E-faturaya geçiş nasıl yapılır? 

GİB, e-fatura mükellefleriyle ilgili yeni düzenlemeler getirdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım veya işletme belgesi alarak konaklama – turizm hizmeti sunan otel işletmelerine e-fatura zorunluluğu getirilmiş oldu.

Oteller e-Fatura Kullanmak Zorunda mı?

Şirketlerin e-faturaya geçişi günden güne hız kazanırken, yapılan yeni düzenlemelerle birlikte farklı sektörlerde de zorunluluklar artıyor. Bunların son örneği de oteller ve konaklama hizmeti veren diğer işletmeler oldu.

Elbette otellerin e-fatura kesmesi GİB’in Vergi Usul Kanunu Tebliği’nde bulunuyor. Ancak getirilen yeni zorunluluk daha ziyade e-dönüşüm uygulamalarını yaygınlaştırma niteliğinde. Amaçlanan, e-fatura, e-arşiv fatura gibi tüm e-belgelerin kullanımını hızlandırmak.

Gelir İdaresi Başkanlığı, dijital sistemlere geçişleri hızlandırmak için her yıl ciro limitlerini aşağıya çekiyor. Böylece her yıl e-belge kullanımına geçmek zorunda kalan işletme sayısı da artıyor. Önceki yıl 5 milyon TL olarak belirlenmiş olan ciro sınırı, bu yıl 4 milyon TL’ye çekildi. Başka bir ifadeyle GİB, 2021 yılında brüt satış hasılatı olarak 4 milyon TL ve üzerinde kazanç sağlayan işletmelere e-faturaya geçişleri zorunlu kıldı. 2023 yılında ciro limitinin 3 milyon TL’ye düşürülmesi bekleniyor.

Yayınlanan tebliğde, e-faturaya geçiş için konaklama sektörü özelinde de belirli şartlar getirildiği görülüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve belediyelerden yatırım ya da işletme belgesi alan ve bununla beraber konaklama hizmeti veren işletmeler için direkt olarak e-fatura ve e-belge zorunluluğu getirildi. Burada önemli olan, herhangi bir ciro limitinin bulunmaması. Tebliğde konuyla ilgili kısım şu şekilde:

“Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Belediyelerden yatırım ve/veya işletme belgesi almak suretiyle konaklama hizmeti veren otel işletmeleri. b) e-Fatura uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunan mükellefler ile ihtiyari olarak uygulamaya dahil olan mükelleflerin, birbirlerine sattıkları mallar ve/veya ifa ettikleri hizmetler için düzenlemeleri ve almaları gereken faturaları, bu Tebliğin “V.7.” ve “VIII.” numaralı bölümlerinde belirtilen istisnai durumlar haricinde e-Fatura olarak düzenlemeleri ve almaları zorunludur.”

Oteller Nasıl e-Fatura Kesecek?

Oteller için e-fatura kesimi aslında oldukça kolay. DİA gibi özel entegratörler aracılığıyla e-fatura kesilebiliyor. Özellikle dönemsel yoğunlukları yüksek olan otel sektörü için, hızlı ve kolay fatura kesmek büyük önem taşıyor.

Önceki yıllara nazaran fatura kesme süreçlerinin çok daha pratik bir şekilde ilerlemesi amaçlanıyor. Bu yüzden kullanılan yazılımın kolay ve personel dostu olması da çok önemli.

Türkiye’nin en gelişmiş bulut tabanlı ön muhasebe programı DİA, otellerin e-fatura süreçlerini kolayca yürütebilmelerini sağlıyor. Muhasebe süreçleriyle daha önce ilgilenmemiş ve daha önce hiç fatura kesmemiş bir insanın bile kolayca e-fatura kesebileceği yapıda hazırlanan DİA arayüzü sayesinde, otel işletmeleri büyük kolaylık elde ediyorlar.

Siz de DİA’nın bulut dünyasına giriş yapmak ve e-fatura süreçlerinizi pratik bir şekilde yürütmek için aşağıda yer alan formu doldurun, sizi arayalım!