kobiler neden sosyal medya platformlarini kullanmali

KOBİ’ler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı?

Yiğit Nail Çiğdem Girişimcilik | Pazarlama

Sosyal medya, insanların sizi veya şirketinizi bulacağı ve markanızla ilgili algılarını oluşturacağı yerdir. Peki, markanızı sosyal medyada oluştururken nelere dikkat etmelisiniz? DİA Yazılım olarak KOBİ’ler neden sosyal medya kullanmalı sorusunun yanıtını ararken, en önemli sosyal medya tavsiyelerini sizler için bir araya getirdik.

Sosyal Medyayı Neden Kullanıyoruz?

Sosyal medya, hem var olan müşterileriniz hem de potansiyel müşterilerinizle doğrudan, kişisel ve iki yönlü iletişim kurabilmenizi sağlar. Ancak hepsi bu kadar değil. Sosyal mecralar kendinizi ve işletmenizi uzmanlık alanınızda lider olarak konumlandırabilmenize olanak tanır. Sosyal medyayı çok iyi kullanan bir marka, normalde kendisinden daha güçlü olan bir markadan “daha güçlü” görünebilir. Aynı zamanda sosyal medyayı aktif kullanmak, sektör trendlerini ve gelişmelerini takip etmenizi kolaylaştırarak, sizi rakiplerinizden farklılaştırabilir.

Kitlenizi Tanıyın

Sosyal medya içeriklerinizi oluşturmaya ve paylaşmaya geçmeden önce durun ve hedef kitlenizin kimlerden oluştuğunu iyice düşünün. Başlangıç için şu soruların yanıtlarını arayabilirsiniz:

  • Kimlerin dikkatini çekmek istiyorsunuz?
  • Yeni müşteriler mi arıyorsunuz, fırsatlar mı yaratmak istiyorsunuz veya mevcut müşterilerinizle daha fazla etkileşim mi kurmak istiyorsunuz?
  • Mevcut kitlenizden memnun musunuz?

Sosyal medya aracılığıyla kimlere ulaşmak istediğiniz belirledikten sonra, hangi sosyal medya platformlarında aktif olacağınıza karar vermelisiniz. Farklı sosyal medya mecralarının farklı kullanıcıları vardır. Müşterilerinizin sizi hangi sosyal medya kanallarında aradığını ve zamanlarının çoğunu hangilerinde geçirdiğini öğrenmeye çalışın. Günümüzde kimi markalar için Instagram yönetimi daha faydalı olurken, kimi markalar için de Linkedin mantıklı olmaktadır. Hangi sosyal medya mecrasında aktif olursanız olun, bulunduğunuz yeri sahiplenin ve uygun içerikler paylaşmaya çalışın.

Detaylar Stratejinin Temelidir

Markanız için bir sosyal medya stratejisi oluştururken ilk olarak markanızın iletişim dilini düşünün. Bu dil sizin müşterilerinizle iletişim kurduğunuz dil olacak. Unutmayın, sosyal medyadan her zaman kitlenizle konuşuyor olmalısınız.

Daha sonra seçtiğiniz sosyal medya mecralarında hangi sıklıklarla içerikler yayınlayacağınızı planlamanız gerekir. Bunun için kendinize bir takvim oluşturabilirsiniz. Sadece takvim değil, sosyal medya için belli başlı hedefler de belirlemelisiniz. Hedeflerinizi ve takviminizi belirlerken gerçekçi olmaya dikkat edin. Unutmayın tutarlı bir sosyal medya yönetimi sergilemeniz, hedef kitlenizin size karşı olan güvenini artıracaktır.

Her bir sosyal medya mecrasının kendine has tarzı vardır. Bu yüzden her birini farklı amaçlar için kullanmanız gerekebilir. Örneğin:

  • Twitter: Özel teklifleri ve şirketinize ait son dakika haberlerini paylaşabilirsiniz.
  • Linkedin: Şirketinizle uyumlu işletmelerden, müşterilerinizden ve potansiyel müşterilerden oluşan bir kitle oluşturabilirsiniz.
  • Instagram: Biraz daha eğlenceli ve ilginç seminerlerin ya da etkinliklerin fotoğraflarını paylaşabilir, kitlenizle anketler, hikayeler ve oyunlaştırılmış filtreler aracılığıyla iletişim kurabilirsiniz. Günümüzde Instagram, markalar için birinci öncelik haline gelmiş durumda.
  • Facebook: Markanız için yeni fırsatlar oluşturmak için Linkedin’e göre biraz daha az resmi bir kitle yaratabilirsiniz.
  • Blog: Son yıllarda değeri giderek artan ve güçlü markalar için vazgeçilmez hale gelen blog yönetimi, şirketiniz için farkındalık ve saygı oluşturur. Blog sayesinde markanız adına yetkili bir kaynak da oluşturmuş olursunuz.

Online Varlığınızı Büyütün

Sosyal medya, hem kendiniz hem de işiniz için potansiyeli yüksek bir dünyadır. Yapacağınız paylaşımlarla markanız için bir gündem yaratabileceğiniz gibi, müşterilerinizden markanızla ilgili geri bildirimler de alabilirsiniz. Sosyal medyada başarı için “mükemmel” bir formül yoktur. Eğer öyle olsaydı bütün markalar kendilerini sektör lideri gibi göstermeyi başarabilirdi. İyi bir sosyal medya yönetimine sahip olmak istiyorsanız, hedef kitlenizi doğru belirlemeniz, stratejinizi doğru oluşturmanız ve takipçilerinizle iletişime açık olmanız gerekir. Bunlar her işletme için farklı yolların tercih edilmesi gereken süreçlerdir. Eğer sosyal medyaya ilk adımı atıyor ya da şimdiye kadarki yönetim şeklinden başarı elde edemiyorsanız, mutlaka uzman birinden ya da bir sosyal medya ajansından destek almaya çalışın.