İş Yönetimi ve Muhasebe Yazılımı Seçerken 5 Unsur

İş Yönetimi ve Muhasebe Yazılımı Seçerken 5 Unsur

Gözde Sünbül Muhasebe

Günümüzde, teknoloji hızla gelişirken ve yeni teknolojiler ortaya çıkarken, rekabet de hızla artıyor ve müşteriler her geçen gün daha talepkar hale geliyor.
Sürekli değişen ve giderek zorlaşan bir ortamda hayatta kalmak için, işletmelerin çok hızlı ve esnek olmaları, bunun için de en iyi iş otomasyonu ve muhasebe yazılımlarını kullanmaları gerekiyor. Bu aşamada doğru yazılımı seçmek başarıya giden yolda büyük önem taşıyor.

Bu yazımızda sizlere iş süreçlerinizi ve muhasebenizi yönetmenizi sağlayacak yazılımı seçerken önemli olacak faktörlerden bahsedeceğiz.

1- Fonksiyonellik:

Günümüzde iş yönetimi ve muhasebe yazılımı olarak seçebileceğiniz birçok yazılım var. Ama bu yazılımların birçoğu depo, vergi, bordrolama gibi ihtiyacınız olan çözümlerin sadece bazılarını kapsıyor. Eğer bütün ihtiyaçlarınızı kapsasın istiyorsanız birkaç yazılım alıp entegre etmeniz gerekli ki bu hem zor hem de masraflı olacaktır.
Bu nedenle satın alma kararı vermeden önce yazılımla yapılabilecek olan tüm fonksiyonların listesini çıkarıp analiz etmelisiniz.

2- Ölçeklenebilirlik:

Bir yazılım seçerken yapılan en büyük hatalardan biri ölçeklenebilir olup olmadığını analiz etmemek. Seçtiğiniz yazılım bugün firmanıza çok uygun olabilir ama işletmeniz birkaç yıl sonra büyüdüğünde, size adapte olabilecek mi? Eğer bu yetkinlikte bir yazılım değilse, yeni bir yazılım araştırıp bulmanız ve tüm verinizi yeni yazılıma geçirip, süreci baştan yaşamanız gerekecek.
Bu noktada yazılımın sunduğu ölçeklenebilirlik seçeneklerini incelemek uzun vadede sizi birçok problemle karşılaşmaktan kurtarır. Yeni girişimcilere hitap edecek seviyede özelliklere sahip yazılımın yanı sıra orta ve büyük ölçekli firmalar için de çözümler sunabilmelidir.

3-Esneklik:

Muhasebe yazılımlarında çok rastlanan problemlerden biri de yazılımın esnek olmamasıdır. Çoğu yazılım mevcut iş süreçlerinize veya ihtiyaçlarınıza uyarlanamaz. Bir yazılımda aramanız gereken en önemli özelliklerden biri, gereksiz operasyon yükünüzü ortadan kaldırıp, süreçlerinizi hızlandırmanızı sağlayacak adım adım otomasyon yeteneği olmasıdır. Bunun yanında, sistemin sağladığı entegrasyon seçeneklerini de gözden geçirmenizi öneririz. Örneğin Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) ile ya da pazaryerlerinde satışınız varsa bu tarz sitelerle yapılacak entegrasyonlar sizin ilerleyen zamanlarda hem işinizi kolaylaştıracak hem de başka entegrasyon firmalarına ek ödemeler yapmanıza gerek kalmadığı için tasarruf sağlayacaktır. Ayrıca işletmeniz büyüdükçe şu anda aklınıza gelmeyen birçok farklı hizmete ihtiyaç duyabilirsiniz. Ticari yazılımınız bu özel araçlarla entegre edilebilirse, işiniz çok kolaylaşır.

4- Özelleştirilebilir Olması:

Tüm işletmeler benzersizdir. Tüm ihtiyaçlarınızı bulabileceğiniz hazır paket bir yazılım bulmanız mümkün değildir. Bu nedenle, çözümü özelleştirme fırsatına sahip olmak yalnızca ihtiyacınız olan özellikleri firmanıza uyarlayabilmek için değil, aynı zamanda yazılım alındığında çalışanlarınızın yaşayacağı zorlukları azaltmak için de önemlidir.

5- Satış Sonrası Destek

Yazılım ne kadar iyi olursa olsun kritik bir durumda yardım alamazsanız yazılımın diğer avantajlarının bir önemi kalmaz. Bu nedenle bir ticari ve muhasebe yazılımı seçerken gözden geçirmeniz gereken önemli özelliklerden biri satış sonrası desteğin kalitesidir.

DİA Yazılım iş takip programı ve muhasebe yazılımı ilebu önerdiğimiz 5 faktöre uygun yapısı, mevzuat ve teknolojik gelişmelere göre kendini sürekli yenilemesi ve bulut teknolojisini kullanmasının verdiği hız ve özgürlükle, işlerinize verim katar.
DİA’yı hemen denemek için formu doldurun.