evden calisanlara zaman yonetimi

Evden Çalışanlar İçin Kolay Zaman Yönetimi Teknikleri

Yiğit Nail Çiğdem Diğer | Girişimcilik

Evden çalışmak üretkenliği artırabileceği gibi, dikkati dağıtmaya da oldukça müsaittir. Elinizden gelenin en iyisi yaptığınızda, işin içinden nasıl da rahat çıkabildiğinizi görür ve çalışırken saatlerin nasıl geçtiğini anlamazsınız. Ancak dikkat dağınıklığı yaşadığınız durumlarda evden çalışmanın işinize nitelik ve nicelik olarak ne kadar zarar verdiğini görürsünüz. Bu yazımızda evden çalışanlara yardımcı olacak dokuz kolay zaman yönetimi tekniğini anlatmaya çalıştık.

1. Yapılacaklar Listeniz Olsun

İyi düşünülmüş bir yapılacaklar listesi, verimli bir iş günü geçirmenin en önemli kuralıdır. Ne yapacağını bilen insanlar, henüz daha başlamadan işin yarısını tamamlamış demektir. Günü programlamak iş hayatının en önemli kurallarından biridir ve bunun için kağıt kalem kullanarak liste yapmaya da gerek yoktur. Sabah işe başlarken o gün neler yapacağını bilen bir çalışan, kolay kolay dikkat dağınıklığı yaşamaz.

2. Farklı İşleri Aynı Anda Yapmayı Bırakın

Günümüz iş yaşamının en büyük problemlerinden birisi, çok sayıda işi aynı anda yapmaya çalışmaktır. Aynı anda birçok işi halletmeye çalışmanın size zaman kazandırdığını düşünebilirsiniz ancak, işler arasında geçiş yaptığınızda beyninizin yeniden odaklanabilmesi için en az 15 dakikaya ihtiyacı vardır. Aynı anda iki ya da daha fazla iş üzerinde birden fazla şey halletmeye çalışırken zihniniz sürekli olarak odağını değiştirmek zorunda kalır ve bu da üretkenliğinize zarar verir. Çalışırken her zaman tek bir işe odaklanın ve o iş bitmeden diğer işlere geçiş yapmayın. Böylece daha az dikkat dağınıklığı yaşayacak ve işleri, hepsini aynı anda yapmaya çalışırkenkinden daha hızlı tamamladığınızı göreceksiniz.

3. Kişisel İşlerden Uzak Durun

Evden çalışmanın en büyük dezavantajlarından birisi, kişisel veya evle ilgili işleri yapabileceğinizi farketmenizdir. Birkaç bulaşık yıkamak için işi bırakırken bir bakarsınız ki, çamaşırları koymuş, faturaları ödemiş varsa köpeğinizi dışarı çıkarmışsınızdır. Bunların hiçbirini ofiste çalışırken yapamazsınız. Bu yüzden evden çalışırken de bunları yapmamanız gerekir. Evden çalışırken halletmeniz gereken kişisel işler ortaya çıktığında bunları not alın ve mesai saatiniz bittikten sonra yapmaya başlayın. Hem ofisten eve gelirken yolda harcayacağınız zamandan tasarruf edeceğiniz için, kişisel işlerinizi de erkenden bitirmiş olacaksınız.

4. Sosyal Medyada Gezinmeyin

Günümüzde çok sayıda iş, bütün bir mesai boyunca interneti kullanmayı gerektiriyor. Ancak internetin bir kara deliğe dönüşmesi oldukça kolay… İnternette gezinmek büyük oranda zaman kaybına dönüşebilmektedir. Evden çalışırken kendiniz için belirlediğiniz molalar olsun ve bu molalar dışında internette veya sosyal medyada gezinmemeye çalışın.

5. En Üretken Olduğunuz Zamanı Belirleyin

Gece insanı mı, sabah insanı mısınız? Kendinizi dinç ve uyanık hissettiğiniz anlar, iş için en değerli anlarınız. Örneğin sabah sessizliğini seven biriyseniz, güne başlar başlamaz zorlayıcı işlerinizi bitirmeye çalışabilirsiniz. Birçok insan öğlen yemeğinden sonra kendisini yorgun hisseder. Öğleden sonrası için e-postaları yanıtlama veya telefon görüşmeleri yapmaya odaklanabilirsiniz.

6. Mutlaka Öğle Arası Yapın

Yoğun bir iş gününde öğlen yemeğini alıp, çalışılan masada yemek kolaydır. Ancak öğle yemeğinizi yemek için ara vermemek yavaş yavaş zararlı bir alışkanlığa dönüşebilir. Bunun yerine çalışma bilgisayarınızdan ve diğer elektronik cihazlardan uzaklaştığınız bir öğle arası yapmaya çalışın. Evde de olsanız mutlaka yemeğinizi mutfakta ya da çalıştığınız yerden farklı bir odada yemeye çalışın. Büyük ihtimalle yemeğiniz kısa sürede bitecektir. Hemen işin başına dönmek yerine kısa bir yürüyüş yapmaya çalışın. Muhtemelen kendinizi daha dinçleşmiş ve günün ikinci yarısında çalışmaya daha hazır hissedeceksiniz.

7. Ofise Gidiyormuş Gibi Yapın

Evden çalışmanın pek de dile getirilmeyen rutinlerinden birisi de, tüm günü pijamalarla geçirmek oldu. Ancak bu alışkanlık size zarar verebilir. Çünkü pijamalar sizi psikolojik olarak devamlı uyku ve dinlenme moduna sokacaktır. Evden çalışıyor olsanız da sabah kalkınca pijamalarınızı çıkarmanız, biraz daha işe uygun kıyafetler giymeniz gerekiyor. Sonra da çayınızı veya kahvenizi alıp bilgisayarınızın başına geçin. Böylece beyninize çalışma zamanının geldiğini hissettireceksiniz.

8. Özel Bir Çalışma Alanına Sahip Olun

Yatağınızı ofise taşıyabilir misiniz? Hayır… O zaman evdeyken de yatağınızdan çalışmayı aklınızın ucundan bile geçirmeyin. Bunun yerine evinizde iş için ayrılmış bir yer belirleyin ve oradan çalışın. Gündelik yaşamınızda dinlenmek için kullandığınız yerlerden çalışmaya çalışmak, zihninizi dinlenme modundan çıkaramamanıza neden olacaktır.

9. Üretken Olun

Sözün özü, evden çalışırken verimli olmak, zihninizi kontrol altına almanızdan başlar. Gün içerisinde programlı olarak, sosyal medyadan uzaklaşarak ve yataktan çıkarak verimliliğinizi ciddi oranda artırabilirsiniz.

Evden çalışmanın faydalarını gören şirketler tüm dünyada hızla bu sisteme geçiş yapıyor. Bazı şirketler hibrit yöntemler oluşturarak, hem gelenekselliği korumayı hem de verimliliği artırmayı deniyor. Elbette konu uzaktan çalışmaya geldiğinde, bulut bilişim öne çıkıyor. Türkiye’nin en gelişmiş bulut tabanlı ERP / muhasebe programı DİA, şirketlerin tüm süreçlerini buluta taşıyor. Siz de DİA’yı tercih eden kullanıcılarımız arasında yerinizi almak istiyorsanız aşağıda yer alan formu doldurun. Sizi arayalım ve en uygun DİA ürünleri hakkında bilgilendirelim.