yeni girisimcilere destek olacak ipuclari

Yeni Girişimcilere Yardımcı Olacak 7 İpucu

Yiğit Nail Çiğdem Girişimcilik

Kendi işinin patronu olmak birçok genç girişimci için nihai kariyer hedefidir. Ancak yeni bir girişim kurma yolculuğunda karşılarına muhakkak pek çok engel çıkacaktır. Bu engellerden en önemlileri hiç kuşkusuz maddiyat ve deneyim eksikliğidir.

Yine de engellerin girişim kurma hayallerinin önüne geçmesine izin vermemek gerekir. Yapılan bir araştırmaya göre, başarılı genç girişimcilerin %82’si, bir girişim kurma yolculuğunda doğru niteliklere ve uygun deneyime sahip olduklarını düşündüklerini ortaya koyuyor. Bu da “İnanmak başarmanın yarısıdır” tezinin bir bakıma doğru olduğunu gösteriyor.

‘Nasıl girişimci olunur?’ internette oldukça sık aranıyor. Lakin bu tarz aramaların sonunda binlerce kafa karıştırıcı sonuç ile karşılaşıyor. Önemli tavsiyeleri bulmak zor olabiliyor. Genç girişimcilerin işini biraz olsun kolaylaştırmalarına yardımcı olabilecek 7 değerli ipucunu bu yazıda toparladık.

Ayrıca Yeni Girişimciler İçin 10 Önemli Tavsiye yazımızı okuyarak daha fazla bilgi elde edebilirsiniz.

Pazardaki İhtiyacı Tespit Edin

Sıfırdan girişimcilik yapmak isteyen gençler için en önemli konu, girişimcilik fikirleri arasında boğulmamaktır. Pazardaki fırsatı tespit etmek, çoğu zaman gözden kaçırılan en değerli tavsiyelerden birisi. Başarısız girişimlerin büyük bölümünün yaptığı ortak hata, piyasanın taleplerini yanlış okumak olarak karşımıza çıkıyor.

Piyasada doldurulması gereken bir boşluğu tespit etmek, yeni bir şey yapmakla değil, farklı bir şey yapmakla mümkündür. Fikrin değerli olması tek başına yeterli değildir. Fikir aynı zamanda girişimcinin çıkarlarına, isteklerine ve hayallerine uygun olmalıdır.

Yeni bir şey değil de farklı bir şey yapmak, tekerleği yeniden icat etmeye benzer. Biraz azim göstermek ve beyin fırtınası yapmak, doğru fikrin bulunmasını sağlayacaktır. Yeni girişimcilerin doğru iş fikrini bulma noktasında kendi deneyimlerini göz önünde bulundurmaları, orijinal bir fikir yakalamaya yardımcı olacaktır.

Hedef Kitleyi Belirleyin

Hedef kitleyi belirleme konusunda kısa ve hayati bir ipucuyla başlayalım. Hedef kitle hiçbir zaman ‘herkes’ olamaz. Ürünün veya hizmetin daha uygun olduğu bir demografik grup her zaman vardır ve dolayısıyla hedef kitlenin kimlerden oluşacağını belirlemek oldukça önemlidir.

Pazar araştırması yapmak, hedef kitlenin isteklerini, ihtiyaçlarını, davranışlarını, tutumlarını ve ürün ya da hizmetin onlara en iyi şekilde nasıl hizmet edeceğini belirlemeye yardımcı olacaktır.

Sağlam Bir İş Planına Sahip Olun

Yeni girişimlerde yapılan önemli hatalardan birisi de, sağlam bir iş planı yapmadan yola çıkmaktır. Girişimcilerin en çok şikayetçi oldukları konu ciddiye alınmamaktır. Bunun için sağlam bir iş planına sahip olurlarsa, girişimleri ayakta kalacaktır. Bir yandan gerçekçi olurken, diğer taraftan net ve güçlü bir vizyona sahip olduklarını göstermeleri de gerekir. Bu yazıda kısa ve öz ipuçları sunmaya çalışıyoruz ve bu yüzden iş planı nasıl yapılır sorusunun yanıtı bir başka yazının konusu olacak.

Girişimci Yol Testi Yapın

Esas eğlencenin başladığı yer tam da burası. Girişim fikrinin yol testini yapmak, iş fikrini daha yakından tanımaya ve tam anlamıyla halka açılmadan önce hangi değişikliklerin yapılması gerektiğine gerçek anlamda yardımcı olacaktır.

Yeni girişimlere kaynak, emek ve zaman harcamadan önce, o girişimin ayakta kalabilirliğini belirleyen sistematik çalışmaya girişimcilik dünyasında road-test denir. Eğer iş modelinde temel kusurlar tespit edilirse, yeni girişim %90 ihtimalle başarısız olacaktır.

Yol testi yaparken pazar gücü, rekabet analizi, avantajları ve dezavantajları belirlemek gerekir. Harekete geçip yeni bir girişim kurmadan önce fırsatları değerlendirmek için zaman ayırmak, girişimin sürdürülebilir ve karlı olması ihtimalini artıracaktır.

Geri Bildirimleri Önemseyin

Geri bildirimleri önemsemek ve hatalardan ders çıkarmak, yeni girişimlerin başarılı olmasındaki altın kurallardan bir diğeridir. Hiç kimse doğuştan girişimci değildir. Herkes hata yaparak öğrenir. Yeni bir girişimin ayakta kalmasında yapıcı eleştirilerin ve geri bildirimlerin dikkate alınması çok önemlidir.

Girişimlerin büyümesinde müşteri geri bildirimlerinin önemi başlı başına farklı bir yazının konusu olabilir. Olumsuz geri bildirimler almak, bir girişimin büyümesinin kaçınılmaz bir parçasıdır ve can sıkıcı olsa da, gelişim ve büyüme için değerli fırsatlar sunar. Bu yüzden olumsuz geri bildirimlere olumlu bir bakış açısıyla yaklaşmak ve bunu ürün veya hizmeti öğrenmek, geliştirmek gibi amaçlarla bir şans olarak görmek gerekir.

Müşterilerin endişelerini ele almak, sorunları çözmek için proaktif bir yaklaşım benimsemek ve süreç boyunca müşterilerle iletişim halinde kalarak, olumsuz deneyimi olumlu bir deneyime dönüştürmek, zamanla müşterilerle daha güçlü ilişkiler kurmayı sağlayacaktır. Ayrıca olumsuz bir müşteri deneyimini olumlu hale dönüştürmek, girişim kültürünü güçlendirecek ve tek bir deneyimden elde edilecek haz, belki de Amazon gibi müşteri odaklı bir işletmeye dönüşmeyi mümkün kılacaktır.

Güçlü Bir Network Kurun

Girişimciler için network her şeydir. Özellikle de genç girişimciler için deneyimli kişiler, işletmeye sunabilecekleri değer ve deneyim açısından oldukça önemlidir.

Girişim zirvelerinden, sektörel toplantılara ve hatta kısa bir kahve sohbetine kadar her network fırsatı değerlendirilmelidir. Network oluşturmak için her zaman profesyonel ortamlar aramaya gerek yoktur. Bir arkadaşla kurulan sıradan bir ilişki, zamanla profesyonel bir çalışma ilişkisine dönüşebilir.

Girişimciler, kendileri kadar çalışkan ve kararlı bir ekip kurdukları zaman, kazanan kombinasyonu oluşturmuşlar demektir.

Finansal Durumu Kontrol Edin

Girişimciler için finansal kontrol can sıkıcı olabilmektedir. Özellikle de maddi gücü bulunmayan girişimciler için. Çünkü böyle durumlarda genç girişimciler yatırım almak zorunda kalırlar. Yatırım almak başlı başına büyük bir stres ve sorumluluğu beraberinde getirir.

Girişimin tüm finansal yönlerini yönetme konusunda sağlam bir bilgiye sahip olmak ve girişimi canlı tutmaya yardımcı olacak her olasılığa hazır olmak önemlidir. Finansal piyasaların takibi, ülke ekonomisi, döviz kurları ve daha nice ekonomik unsur hakkında fikir veya bilgi sahibi olmayan girişimciler, başarısız bir girişimin temellerini atıyor demektir.

Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP programı DİA, KOBİ’lerin ve girişimcilerin uçtan uca tüm iş süreçlerini yönetebilmelerine imkan sağlıyor. Her ölçekten işletme, DİA’nın modüler yapısı sayesinde yalnızca ihtiyacı olan çözümleri kullanarak, hem tasarruf hem de verimlilik artışı sağlıyor. Siz de değişime ilk adımı atmak istiyorsanız aşağıda yer alan formu doldurun, sizi en kısa sürede arayalım.

Bir önceki yazımıza https://www.dia.com.tr/blog/e-imza-ile-mali-muhur-arasindaki-fark-nedir/ linkinden ulaşabilirsiniz.