Otomasyonun İş Akışı ve Nakit Akışı Üzerine Etkisi

Otomasyon, İş Akışı ve Nakit Akışı Üzerinde Nasıl Bir Etkiye Sahip?

Yiğit Nail Çiğdem ERP | Teknoloji

Muhasebe programlarının sağlamış olduğu otomasyon, işletmelerin manuel olarak tekrarladıkları görevleri robotik hale getirmek ve insan elinin katılımını önemli ölçüde azaltmak için oluşturulan bir süreçtir. Dolaylı veya doğrudan birbiriyle bağlantılı işlerin ve faaliyetlerin genel olarak hızlanmasını sağlar. ERP programının sağlamış olduğu otomasyon, iş süreçlerindeki boşlukları kapatır ve birbiriyle bağlantılı işlerin arasındaki iletişimi kuvvetlendirir.

İş dünyasında rekabetin ve dijitalleşme farkındalığının artmasıyla beraber işletmeler, hızlı yanıt verme, yakından takip etme, tutarlı olma ve güvenliği artırma için çeşitli stratejilere ihtiyaç duyuyorlar. ERP yazılımlarının sağlamış olduğu otomasyon, işletmelere ölçeklenebilirlik ve maliyet kontrolü sağlarken, muhasebe departmanı çalışanlarının da diğer işlere daha fazla vakit ayırabilmesini mümkün kılarak, verimliliği de artırır. Faturalama, ödeme, zaman takibi, personel takibi, raporlamalar ve yönetimsel diğer süreçler otomasyona tabi tutulabilir.

ERP Programları ve Otomasyon

ERP programları, büyük işletmeler, KOBİ’ler ve serbest çalışanlar için, faturalama, ödeme, zaman takibi, proje yönetimi, özel raporlar, iş akış yönetimi ve onay süreçleri gibi otomatikleştirilebilen özellikler barındırırlar.

İş süreçlerinin otomatik hale getirilmesiyle elde edilen kolaylık, farkındalığın giderek artmasıyla beraber çok daha popüler hale geldi. Bu sebeple işletmelerin ERP yazılımı kullanım oranları da büyük oranda artış gösterdi.

ERP Otomasyon Örnekleri

ERP programları sayesinde işletmelerin otomasyon sağlayabileceği çok sayıda alan bulunur. Gelin birlikte bunlardan bazılarını inceleyelim.

1. Satın Alma

Fatura gönderme ve alma süreçlerinin otomatikleştirilmesi ile, geleneksel kağıt kullanımını ortadan kaldırarak pek çok süreç basitleştirilebilir. Otomasyon uygulanmış bir satın alma süreci sayesinde işlem süreleri kısalır ve verimlilik artar. Ayrıca otomasyon sayesinde şeffaflık ve kontrol de güçlenir. Satın alma süreçlerinde tekrarlayan ve insan eli gerektiren tüm faaliyetleri otomatik hale getirmek, ekiplerin farklı işlere daha fazla yoğunlaşabilmesine de yardımcı olur.

2. Müşteri Yönetimi

Müşteri bilgilerini yöneten bir ERP programı kullanarak otomatikleştirilebilecek çok sayıda temel müşteri yönetimi süreci vardır. Bir işletmenin belki de özü olarak kabul edilen müşterilerin genel bilgilerinin, iletişim bilgilerinin, satın alma geçmişlerinin ve diğer önemli bilgilerinin kaybolabileceği veya kolayca yanlış yönetilebileceği süreçleri manuel olarak tabir edilen insan eline bırakmamak gerekir. Bu verilerin yönetiminin otomatikleştirilmesi halinde, nakliye tercihlerini, fiyat kategorilerini ve müşterilere dair diğer önemli ayrıntıları bir daha düşünmeye gerek kalmaz. Öte yandan otomasyon sayesinde müşterilere daha kaliteli hizmet verilir. Böylece müşteri memnuniyeti ve sadakati büyük oranda artış gösterir.

3. Müşteri Hizmetleri Otomasyonu

Müşteri hizmetleri otomasyonu, işletmeler tarafından müşteri hizmetleri kalitesini artırmak için kullanılır. Otomasyon yapılmasının temel amacı, müşterilerin sorunlarını çözmek için gereken işlem sayısını en aza indirebilmektir. Özünde, şirketleri kapasiteyi zorlayacak seviyede telefon gelmesinden korur ve müşteri hizmetleri prosedürlerini hızlandırır.

ERP otomasyonu aynı zamanda müşterilerin bir sorun için departman departman aktarılmasının da önüne geçer. Çünkü müşterilerin ihtiyaç duyabilecekleri tüm bilgiler tek bir sistem ve veri tabanında yer alabilir. Böylece müşteri hizmetleri departmanına gelen çağrılar daha basit bir şekilde çözülebilir ve telefon kuyrukları azalır.

4. Envanter Yönetimi Otomasyonu

Envanter yönetimi otomasyonu sayesinde önemli miktarda zaman ve emek tasarrufu sağlanabilir. İşleri yönetmek için merkezi bir sistem kullanmak, iş yükünü azaltır ve envanter yönetimi ile ilgili günlük işleri kolaylaştırır. Böylece üretkenlik artar ve daha hızlı sonuçlar alınabilir. Envanter yönetiminde ve otomasyonunda uzmanlaşan işletmeler, verimliliği artırırken, müşteri memnuniyeti elde ederler.

5. Muhasebe Otomasyonu

Bir şirketin başarısı, finansal verilerin doğru işlenmesine ve takip edilmesine bağlıdır. Bu nedenle muhasebe süreçleri artan teknoloji kullanımının bir sonucu olarak giderek daha fazla otomatikleştirilmektedir. Muhasebe ve finans işlemlerinizi otomatikleştirmek, finansal verilerin kalitesini ve bütünlüğünü korur. Özellikle insan eliyle tekrar eden işlemlere otomasyon uygulanması, insana bağlı hataların tümüyle önüne geçer. Ayrıca, faturaların zamanında ödenmesi ve en uygun ödeme koşullarının kullanılmasını sağlayarak, marka itibarının artmasına da yardımcı olur.

Sonuç

İş akışını otomatikleştirmek, çalışanlarınızın sürekli tekrar eden işlere vakit ayırmak yerine, çok daha önemli işlere vakit ayırmalarını sağlar. Böylece işletmeniz hem zamandan hem de maliyetlerden tasarruf ederken, artan verimlilik sayesinde nakit akışı hız kazanır.

Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP programı DİA ile iş akışı otomasyonu elde etmek oldukça kolay. Siz de işletmenizde dijitalleşmek ve değişime ilk adımı atmak istiyorsanız, aşağıda yer alan formu doldurun, sizi en kısa sürede arayalım.