guven damgasi nedir

Güven Damgası Nedir? Nasıl Alınır?

Editör Muhasebe

E-ticaret hizmeti veren tüm işletmeler için güvenlik konusu önem kazanır. Hal böyle olunca da internetten satış için güven damgası alınması müşteri memnuniyeti açısından önemli bir gereklilik halini almıştır. Bu bağlamda “E-ticarette güven damgası nedir?” sorusuna karşılık olarak, internette satış yapan işletmelerin güvenlik ve gizlilik standartlarının karşıladığını gösterir yanıtını vermek yanlış olmaz.

Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ kapsamındaki 4. Madde’de hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcısına verilen elektronik işaret olarak tanımlanmaktadır. Güven damgası tebliğ belgesi içerisinde bu elektronik işaretin hangi şartlarda alınabileceği, kimlerin başvuru yapabileceği ve uyulması gereken zorunluluklar gibi tüm önemli bilgilere yer verilir.

Güven Damgası Ne İşe Yarar?

İnternette güven damgası bulunması, kullanıcıların hizmet aldıkları web sitelerine olan güvenini önemli oranda arttırır. Çünkü web sitelerin güven damgasını alabilmesi için birtakım koşulları sağlaması gerekir. Güven damgası alan firmalar, satmış oldukları ürün ve hizmetlerinde önemli ölçüde bir artış görebilir. Söz konusu işaretin alınması için firmaların bazı hazırlıklar ve çalışmalar yapması zorunludur. Tüm bu işlemler ise sunulan hizmet ve ürünlerin kalitesini bir hayli artırır.

E-ticaret siteleri bu işaret sayesinde hem yurt içinde hem de yurt dışında kaliteli hizmet sunabilir. Bu durum, rakiplerinden bir adım önde olmasını sağlarken aynı zamanda çok daha fazla sayıda müşteriye ulaşabilme şansı da tanır. Böylece siteler, Avrupa Çok Kanallı ve Çevrimiçi Ticaret Derneği (EMOTA) logosunu kullanabilir. Bu logo, uluslararası pazarlarda hizmet verebilmenin en etkili basamaklarından biridir. Bu süreçte ilgili işarete sahip olan e-ticaret firmaları, DİA Yazılım mobil saha satış yazılımı ile internetin olduğu her yerde satışlarını yaparak müşteri memnuniyetini artırıyor. Siz de çözümlerimiz hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Güven Damgası Başvuru Şartları

“Güven damgası almak zorunlu mu?” sorusu, internette hizmet veren tüm işletmeler tarafından büyük bir merak konusudur. Kullanımı zorunlu tutulmasa da sunduğu avantajlar sebebi ile başta e-ticaret siteleri olmak üzere internet üzerinden hizmet veren tüm işletmelerin kullanması önerilmektedir. Başvuru işlemleri esnasında kullanıcılara sunulan birtakım şartlar söz konusudur. ETBİS güven damgası, kullanıcıların verilerini korumayı amaçlar. Bu sebeple de büyük veya küçük olması fark etmeksizin tüm web sitelerin belirli bir güvenlik ve gizlilik kriterlerine sahip olması beklenir. Bu şartlar özetle aşağıdaki gibidir:

  • Web sitelerinde SSL sertifikasının bulunması, kullanıcı verilerinin paylaşılmadan güvenli bir şekilde muhafaza edilebilmesi ve güvenli ödeme sistemine sahip olunması zorunludur.
  • TSE tarafından yetkilendirilmiş olan kurumlarca yapılan A ya da B sınıfı güven damgası sızma testini geçmiş olması gerekir.
  • Başvurusu onaylanan ve güven damgası logosu bulunan siteler düzenli olarak güvenlik denetimlerinden geçirilir.

Güven Damgası Nasıl Alınır?

Son yıllarda çok daha yaygın bir şekilde duyulmaya başlaması ile e-ticaret hizmeti veren işletmeler tarafından “güven damgası nasıl alınır?” sorusu sıklıkla yöneltilmeye devam ediyor. Bu süreçte izlenmesi gereken adımlar aşağıdaki gibidir:

  • İlk olarak TSE ve TOBB gibi resmî kurumlara başvuru yapılmalıdır. Bu kurumların yanı sıra www.guvendamgasi.org.tr web sitesi üzerinden de başvuru yapılması mümkündür.
  • Yapılan başvurunun ardından, web siteye ilişkin gizlilik ve güvenlik politikalarını içeren belgelerin sunulması ile süreç devam eder.
  • Başvuru formunun doldurulmasının ardından yetkililer tarafından incelemeler yapılarak süreç tamamlanır.

Tüm bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra kullanıcılarınıza güvenilir bir alışveriş imkânı yaratabilirsiniz.

Başvuru İçin Gerekli Bilgiler Nelerdir?

İlgili damgayı alabilmek için başvuru sahiplerinden talep edilen birtakım belgeler vardır. Söz konusu belgeler şu şekildedir:

  • Güven damgası başvuru formunun doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurulması,
  • Başvurusu yapılan web sitesine ait EV SSL sertifikasının varlığını belirten belge,
  • Başvuru ücretinin yatırılması ve bu ödemeye ilişkin alınan dekont,
  • Web sitesinde güvenli ödeme olduğunu gösteren dokümanlar,
  • Web sitenin, kullanıcılarına ait verileri nasıl koruyabildiğini gösteren açıklayıcı güvenlik politikası evrakları,
  • Düzenli olarak yapılan güvenlik denetimine ait raporlar,
  • Web sitesinin, belirlenen veri güvenliği standartlarına uygun olduğunu belirten sertifikalar,
  • Kullanıcıların kişisel verilerinin gizliliğinin hangi yöntemler ile sağlandığını belirten açıklayıcı belgeler,
  • Başvuru sahibine veya şirkete ait kimlik ve iletişim bilgilerini içeren belgeler,
  • PDF formatında şirket vergi levhası,
  • Şirketin kuruluş ve güncel durumunu gösteren ticaret sicil gazetesi örneği,
  • Şirket yetkilisine ait ve son 6 ayda alınmış imza sirkülerinin PDF’i,
  • Başvuru sahibine ait son 6 ayda alınmış adli sicil kaydı,
  • Şirketin aktif olarak faaliyet gösterdiğini kanıtlayan güncel faaliyet belgesi.

Güven Damgası Ücreti Nedir? 

Başvurusu yapılan web sitenin hangi kategoride yer aldığına göre güven damgası ücreti değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple ücret ödemeden önce ait olunan kategorinin bilinmesi gerekir. Kategorinin belirlenmesinin ardından ödeme şirkete ait ticari unvan ile banka hesabına yapılmalıdır. Güven logosu için ödenmesi gereken web sitesi kategorileri ve güncel ücretler aşağıdaki tablodaki gibidir.

Düşük İşlem HacmiOrta İşlem HacmiYüksek İşlem Hacmi
İşlem Sayısı0-20.00020.000 – 1 Milyon1 Milyon ve daha fazlası
Ücret Tarifesi3.000 TL + KDV5.000 TL + KDV15.000 TL + KDV

Başvuru ücretini hesaba gönderirken de açıklamaya “TOBB Güven Damgası – Başvuru Numarası” yazılmalıdır. Para gönderme işleminin sonunda dekont alınarak sisteme yüklenmelidir. Tüm bu işlemlerin ardından ilgili işaret kolay bir şekilde temin edilebilir. Böylelikle hizmet sağlayıcıları kullanıcılarına güvenli bir alışveriş imkanı sunabilir. Söz konusu damganın olmaması durumunda kullanıcılar birçok güvenlik problemi ile karşı karşıya kalabilmektedir. Bu durum ise marka imajını derinden etkileyebilir ve markanın maddi kayıplar yaşamasına yol açabilir.

Önceki yazımıza https://www.dia.com.tr/blog/banka-kredisi-muhasebe-kaydi-nasil-yapilir/ linkinden ulaşabilirsiniz.