crm secimi yaparken dikkat etmeniz gereken 9 sey

CRM Seçimi Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 9 Şey

Gözde Sünbül ERP

CRM, firmanız için doğru müşterinin kim olduğunu anlamaya ve en verimli şekilde kazanıp, sürekli müşteri haline getirmeye yönelik devamlı geliştirilebilecek sistemler bütünüdür. Bu yönüyle bir yazılımdan çok daha fazlasıdır. İyi bir CRM seçimi, müşterilerinize daha iyi hizmet verebilmek için önemli iletişim kanalları açarak ve müşteri odaklı bir bilgi tabanı oluşturarak işiniz için değer yaratır. Peki CRM seçimi nasıl yapılır? CRM seçimi, mevcut ve potansiyel müşterilerinizin alışkanlıklarını ve tercihlerini anlamakla ilgilidir.

İyi Bir CRM Seçimin Şirketinize Faydaları

Müşteri İlişkileri Yönetimi programı seçebilmek için entegre bir sistemin sağlayabileceği tüm faydaları bilmek gerekir. CRM seçimi ile;

  • Müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirerek onları sadık müşteriler haline getirirsiniz.
  • Rakiplerinizin taklit edemeyecekleri katma değerli servisler oluşturabilirsiniz.
  • Ürün ve hizmet kalitenizi geliştirebilirsiniz.
  • Çalışanlarınızın müşteri ihtiyaçları konusundaki farkındalığını artırabilirsiniz.
  • Müşterinizden aldığınız bilgileri tekrar tekrar almak zorunda kalmazsınız.

Yukarıdakilerin yanında sistem; pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri fonksiyonlarınıza ilgili yazılımı dahil ederek şirketinizdeki herkes için bilgi akışını ve ortak çalışmayı kolay hale getirir.

1. Yeni Satış Fırsatları

Müşterileriniz ve satın alma alışkanlıkları hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, siz de ürününüzü satmak için gerekli satış kanalları ve pazarlama araçları konusunda o kadar hazır olursunuz. İyi bir CRM seçimi potansiyel müşterilerinizi sınıflandırır ve en iyi müşterilerinizin belirlenmesine yardımcı olur. Müşterileriniz hakkındaki detaylı bilgi sayesinde satış sürecinde müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz. Sistem, satış asistanınız olarak görev yaparak ve otomatize edilebilir süreçleri üstlenerek satış stratejinize odaklanmanız için zaman yaratır.

2. Müşteri Hizmetlerini İyileştirme

Doğru bir CRM seçimi, müşteri hizmetlerinizde proaktif bir yaklaşım sergilemenize yardımcı olur. Müşteriyle ilgili detaylı bilgiye sahip olduğunuz için müşteri sorunlarını çözmek çok daha kolaydır. Bu da gelirinizi artıracak sadakat kampanyaları oluşturmanızı ve müşterilerinizle uzun dönemli bağlar kurmanızı sağlar.

3. Doğru Stratejiler Geliştirme

Tüm temas noktalarında kaliteli ve güvenilir bir CRM seçimi, müşteriye ait bilgilerin aynı olmasını sağlar. Böylelikle müşteri davranışları, pazarlama kampanya sonuçları ve satış aktivitelerine ait kapsamlı raporlar verir. Bu da uzun dönemli stratejik planlamalar yapmanıza yardımcı olur.

4. Verimlilik Artışı

Diğer sistemlerinize entegre çalışan bir CRM seçimi yapmak, iş akış süreçlerini otomatize ederek, çalışan hatalarını en aza indirir. Böylece süreçleri kısaltarak ve süreklilik sağlayarak verimliliği artırır. Siz de bu süreçte ilgili sistemin faydalarını keşfetmek için DİA Yazılım ile iletişime geçebilir, teknolojinin getirdiği yenilikleri keşfedebilirsiniz.

CRM Seçimi Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler 

Müşteri ilişkileri yönetimi büyük küçük her işletme için önemlidir. CRM seçimi yaparken günlük iş süreçlerinizle uyumuna ve ileride doğabilecek ihtiyaçlarınıza cevap verebilecek esneklikte olmasına özen göstermelisiniz. Müşterilerinizi yönetmekte, daha fazla fırsat ve daha çok potansiyel müşteriye ulaşmada ve satışları artırma konusunda ilgili yazılımlar firmanızın daha hızlı hareket edebilmesini sağlayacaktır. Öncelikli olarak firmanızın ve satış ekibinizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilmelidir.

Sürekli gelişen teknoloji ile birlikte firmanızın ihtiyaçlarına tam anlamıyla cevap verecek çözümü seçerken değerlendirmenizi önerdiğimiz konuları sizler için sırasıyla açıkladık.

1. Kolay Kullanılabilir Olmalı

Sistemin diğer özelliklerinden bağımsız olarak firmanızın ilgili departmanları tarafından kullanacak kişilerin uygulamaya kolay adapte olmaları çok önemlidir. Tekrarlayan işleri hızlı yapabiliyor olmaları zaman kazandırır ve verimliliklerini artırır. Ayrıca CRM seçiminin kullanıcı dostu bir arayüze sahip olması kullanım kolaylığı sağlar ve verimli pazarlama stratejileri uygulamanıza yardımcı olur. Eğer çalışanlarınız programı kolay kullanamazlarsa tüm faydalarından da yararlanamazlar.

2. İhtiyaç Duyduğunuz An Destek Alınabilir Olmalı

Birçok firma tarafından göz ardı edilse de CRM seçiminde, satış sonrasında da aklınıza takılan ve desteğe ihtiyaç duyduğunuz konularda her an destek alabiliyor olmanız gerekmektedir. Bu noktada teknik destek verecek kişilerin konusunda uzman olmaları çok önemlidir.

3. Gelişmiş ve Detaylı Raporlar Alınabilir Olmalı

Müşteri ilişkileri yönetimi programlarının kullanılmasının başlıca sebeplerinden biri mevcut ve potansiyel müşterilerinizle ilgili tüm bilgileri kayıt altında online olarak tutabilmeniz ve devamlı artan bu verilerden anlamlı bilgiler ve analizler çıkarmaktır. Bunun için yapılacak CRM seçimi, gelişmiş ve detaylı rapor sunabilir olmalıdır. Rekabet edebilmek için mevcut ve potansiyel müşterilerinizle ilgili tüm etkileşimlerden öngörüleri çıkararak sonuçlarını istediğiniz zaman alabiliyor olmalısınız.

4. Programla Entegre Çalışan Başka Kurumsal Çözümler Olmalı 

Günümüzde asıl işi yazılım olmayan birçok firma bazen kendileri için yazdırdıkları bazen de talep gördüğü için kısa süreli bir hevesle CRM seçimi satmaya başlayıp, bir süre sonra istedikleri talebi göremeyince ya da başka nedenlerle vazgeçebiliyor. Bu da ürün sattıkları firmaların bir süre sonra teknik destek ve herhangi bir geliştirme desteği alamamalarına neden oluyor. Bu nedenle müşteri ilişkileri programı tedarikçisinin, entegre edilebilir ve tamamlayıcı başka online uygulamaları da olması, firmanın asıl işinin, müşterilerinin dijital iş süreçlerini geliştirmeye yönelik ürün ve hizmetler olduğunun göstergesidir. Ayrıca kullanmaya başladığınız program hem ihtiyaçlarınız hem de teknolojinin getirdiği yenilikler doğrultusunda sürekli güncelleniyor olmalıdır. Tedarikçiyle ilgili bu bilginin sorgulanması önemlidir.

5. Tüm Departmanlarla Entegre Çalışabilir Olmalı

Yapılacak CRM seçiminin, tüm departmanlar ile koordineli çalışabilir olması firma içi iletişimi kuvvetlendirecektir. Satış departmanından pazarlamaya, muhasebeden üretime firma içindeki birimlerde kullandığınız diğer programlarla entegre çalışabilir olması size gerçek zamanlı bilgi vereceğinden avantaj sağlayacaktır.

6. Bütçenize Uygun Olmalı 

Müşteri ilişkileri yönetimi, işinize yaptığınız önemli bir yatırım. O nedenle tercih edeceğiniz programın yatırım getirisini değerlendirmeniz bütçenizi doğru kullanmanıza yardımcı olacaktır. Çok düşük bir bütçe kullandığınızda organizasyonunuzun ve müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılayamama ihtimali yüksek olabilecekken, çok yüksek bütçeler harcamak da işinize zarar verebilir.

7. Mobilden Kolaylıkla Kullanılabilir Olmalı

Günümüzde, özellikle pandemiden sonra, çalışanlarınız artık bulundukları her yerden işlerini yürütebilir olmalıdırlar. Sahada olan ekipler için bu daha da önemlidir. Mobil saha satış yazılımları ile hem bilgilere anlık ulaşabilmek hem de sahada müşteri ziyaretleri gerçekleştirmek ve bunları kolaylıkla kayıt altına alabilmek için cep telefonlarından veya tabletlerden de yapılan CRM seçimini kullanabilir olmaları önemlidir.

8. Esnek ve Güncel Olmalı

Günümüzde teknoloji her alanda kullanılırken, firmanızın ihtiyaçlarına hızlı ve esnek bir şekilde cevap verebilecek bir CRM seçimi yapmak işletmenize hız ve verimlilik kazandıracaktır. Kendini sürekli yenileyen ve güncellemeler için ayrıca bir ücret ödemediğiniz yazılımları tercih edebilirsiniz.

9. Bulut Teknolojisi Alt Yapısına Sahip Olmalı

Günümüzün en yaygın ve maliyet, hız, erişilebilirlik anlamında en çok tercih edilen teknolojilerden biri olan bulut teknolojisi alt yapısına sahip bir CRM seçimi ile her cihazdan ve her yerden çalışabilirsiniz. Sunucu vs. gibi donanımsal hiçbir maliyet ile uğraşmadan internetin olduğu her yerden kullanabileceğiniz bir yazılımı tercih etmeniz uzun vadede sizlere tasarruf sağlayacaktır. Bulut tabanlı çözümler;

  • Tüm cihazlardan kullanılabilir olma,
  • Gelişmiş ve detaylı raporları her yerden alabiliyor olma,
  • Anlık bilgi paylaşımı ve hızlı iletişim devamlılığı,
  • Potansiyel müşteri oluşturma ve takip edebilme avantajları sağlar.

Günümüz müşterileri bilgiye nasıl hızlı ulaşıp karar veriyorsa sizler de onların bilgilerine ve seçimlerine o kadar hızlı ulaşarak ilgili yazılım ile öngörüler oluşturabilir. Ardından ihtiyaçlarına yönelik şeyleri ihtiyaç duyabileceklerini öngördüğünüz zamanda karşılarına çıkarabilirsiniz. Hızınıza hız katacak ve maliyetlerinizi azaltırken verimliliğinizi artıracak bulut tabanlı çözümler ile müşteri deneyimlerinizi hızlıca kavrayabilirsiniz. CRM programları gelir artışı, verimlilik ve üretkenliğinizi geliştirmenizde firmanıza destek sağlar. Bu kriterlerin hepsine uyan ve yüzlerce mutlu müşterisiyle bulut teknolojisinin Türkiye’deki öncülerinden olan DİA ile tanışmak için hemen formu doldurun, sizi arayalım.