Hakkımızda Sayfası Nasıl Olmalı?

Bir E-Ticaret Sitesinde Hakkımızda Alanı Nasıl Olmalı?

Gözde Sünbül E-Ticaret

Günümüzde e-ticaret sektöründe artan ilgi ve yeni sitelerin hızla yayılması, rekabetin kızışmasına yol açıyor. Her geçen gün daha fazla tüketici çevrimiçi alışveriş yaparken, bir e-ticaret sitesinin başarılı olabilmesi için fark yaratması gerekiyor. Fiziksel mağazalarda müşterilerle yüz yüze kurulan bağın yerini e-ticarette nasıl sağlayabilirsiniz? İşte bu noktada, e-ticaret sitesinde hakkımızda alanı büyük önem taşıyor. Bu alan, müşterilere sizi tanımaları, markanızın öyküsünü keşfetmeleri ve güven duymaları için önemli bir fırsat sunuyor.

E-Ticaret Sitesinde Hakkımızda Alanının Önemi

Kendi hikayenizi anlatacağınız bir e-ticaret sitesinde hakkımızda alanı mutlaka olmalıdır. Ziyaretçileriniz hakkımızda sayfası sayesinde sizi tanıyabilir, daha önce hiç alışveriş yapmadıkları bu sayfaya güven duyabilirler. Günümüzdeki birçok sahtekarlık yapılan e-ticaret sitelerinden farkınızı ortaya koymak için “Hakkımızda” alanınızın, sadece birkaç kelimeden ibaret olmaması gerekir. Aksine firmanızın tarihçesini, varsa geçmiş tecrübelerinizi veya henüz iş tecrübeniz yoksa bu işe neden giriştiğinizi, amaçlarınızı ve hayallerinizi detaylı bir şekilde anlatmanız gereken bir yazı olmalıdır. Bu yaklaşım, potansiyel müşterilerinize güven verirken aynı zamanda onların sizinle daha yakın hissetmelerini sağlayacaktır.

Hakkımızda Alanı Nasıl Olmalı?

Hazırlayacağınız bu yazının içeriğinde, resimler, videolar, özgeçmiş ve deneyimleriniz gibi sektördeki yeterliliğinizi ve farkınızı gösteren içeriklerle zenginleştirmelisiniz. Sitenizin en çok ziyaret edilebilecek alanı gibi görünmese de sizin hakkınızda bilgi almak isteyen, sitenizin güvenilirliğini sorgulayan, işbirliği yapacağınız kişilere bilgi veren bir sayfa olacaktır.

Ziyaretçileriniz için oluşturacağınız hakkımızda sayfasında aşağıdaki sorulara cevaplarınızı hazırlayarak e-ticaret sitesinde hakkımızda alanını kolayca oluşturabilirsiniz. Yazınızda kullanacağınız üslup, sattığınız ürüne, sektördeki mevcut imajınıza ve müşterilerinizle kurmak istediğiniz iletişime bağlı olarak samimi veya kurumsal olabilir. Buna karar verirken medyada kendinizi nasıl göstermek istediğinizle bağlantılı olarak karar vermelisiniz.

Kimsiniz?

Öncelikle firmanızın büyüklüğü hakkında bilgi verebilirsiniz. Özellikle köklü firmalar, firmalarının tarihçesi hakkında bilgi vererek güven sağlayabilir. Neden bu firmayı kurduğunuzu, eğer birkaç farklı ofisiniz veya fiziksel mağazalarınız varsa nerelerde olduğunu veya ilgili sektördeki tecrübelerinizi yazabilirsiniz.

Nasıl Başladınız? 

Neden bu işi yapıyorsunuz, firma amacınız ve sektördeki diğer oyunculardan farklı olarak vaadiniz daha uyguna ürünler sunmak mı, yoksa daha kişisel tasarımlar mı; hedefiniz ve firmanıza yüklediğiniz misyon gibi bilgileri bu alana ekleyebilirsiniz. Örneğin oyuncak satıyorsunuz. Oyuncakla ilgili bir işiniz yoktu ama çocuğunuz dünyaya geldi ve ona istediğiniz kalitede oyuncakları piyasada bulamadığınız için daha eğitici ve organik oyuncaklar üretmeye karar verdiniz. Daha sonra onları satmak için online mağaza açtınız. Hikayeniz sizinle aynı sorunu yaşayan birçok annenin sizinle bir bağ kurmasına ve dolayısıyla markanıza yakınlık duymasına sebep olacaktır. Böylece e-ticaret sitesinde hakkımızda alanı, aynı işi yapan farklı bir siteye göre fark yaratmanızı sağlar.

Çalıştığınız Kişiler Kimler?

Şirketinize ait gerçek fotoğraflar ile kimlerle çalıştığınızı gösterebilirsiniz. Stok resimler gerçekçiliği yok edeceğinden kendi firmanıza özel resimleri paylaşmak güven uyandıracaktır.

Firmanıza emeği bulunan çalışanlarınızı da e-ticaret sitesinde hakkımızda alanınızda yer vermeniz hem firma içi ekibinizin aidiyetini artıracak hem de müşterileriniz kimlerle görüştüklerini akıllarında canlandırabilecekleri için firmanızın profesyonelliğini gözler önüne serecektir. Ayrıca sahte bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadıklarına olan inançları artacaktır.

Destek Verdiğiniz Yardım Kuruluşları Kimler?

Firmanızın desteklediği yardım kuruluşları, müşterileriniz için güven ve toplumsal sorumluluk duygusunu pekiştiren önemli bir unsurdur. Bu kuruluşlar aracılığıyla yaptığınız destekler, sadece ticari bir kuruluş olmanızın ötesinde, topluma karşı duyduğunuz derin bağlılığı ve sosyal sorumluluğunuzu gösterir. Örneğin çevre koruma, eğitim fırsatları sağlama, sağlık hizmetlerine erişim gibi alanlarda destek vermek, firmanızın sürdürülebilirlik ve toplumsal refahı teşvik etme çabalarını ortaya koyar.

Kazandığınız Ödülleriniz Neler?

Şirketinizdeki tüm önemli olayları listeleyin ve aldığınız sertifikaları, ödülleri e-ticaret sitesinde hakkımızda alanında sergileyin. Bu firma kariyeri ve rakiplerden daha üstte konumlanmanızı sağlayacaktır. Müşterilerinize güven ve başarılı bir firma imajı gösterebilirsiniz. Her başarınız sizin ve firmanızın referansı olacaktır. B2C ve B2B e-ticaret yazılımı olan DİA E-Power’ın kolay yönetim paneli ile “Hakkımızda” ve diğer sayfaları oluşturmak çok kolay. Ücretsiz denemek için hemen formu doldurun, DİA bulut programları ve daha fazlasını keşfedin!