B2B E-Ticaret Siteleri İçin 10 İpucu
E-ticaret denildiğinde akla genellikle B2C (Firmadan müşteriye) e-ticaret gelir. Ancak e-ticaret bundan çok daha fazlasıdır. Günümüzde B2B (Firmadan firmaya) e-ticaret hızla büyümekte ve gelişmektedir. Bu yazımızda B2B e-ticaret sitelerinde işletmelerin büyümesine ve trendleri takip etmesine yardımcı olabilmek için 10 önemli ipucunu derledik.
İçindekiler
- 1 1. Kolay ve Sorunsuz Sipariş İmkanı Sunun
- 2 2. Teslimata Dair Bilgileri Önceden Verin
- 3 3. Müşteri Deneyimine Odaklanın
- 4 4. B2B E-Ticaret Sitelerinde Özgün Olun
- 5 5. Bülten Aboneliği ve Blog
- 6 6. Dijital Katalog Oluşturun
- 7 7. B2B E-Ticaret Sitelerinde Otomatik Satış
- 8 8. Mümkün Olduğunca Bilgi Sunmaya Çalışın
- 9 9. Mobil Uyumluluğu Atlamayın
- 10 10. SEO’ya Önem Verin
1. Kolay ve Sorunsuz Sipariş İmkanı Sunun
B2B e-ticaret sitelerinde bir müşteri sipariş geçmişi ekranınız olduğundan emin olun. B2B müşterileri genellikle büyük ölçekli siparişler verirler ve düzenli aralıklarla aynı siparişi vermeye meyillidirler. Yeniden sipariş verecekleri zaman “Siparişi tekrar et” butonu oldukça faydalı olabilir.
2. Teslimata Dair Bilgileri Önceden Verin
E-ticarette dürüstlük oldukça önemli. Müşterilerinize karşı dürüst olun ve onlara teslimatları hakkında ihtiyaç duyacakları bilgileri hızlıca vermeye çalışın. Sipariş normalden biraz daha uzun mu sürecek? Fazladan kargo ücretimi alınacak? Bunları sepet sayfasına gelmeden müşteriye söylemiş oldun. Müşterileriniz sepette sürprizlerle karşılaşmasınlar.
3. Müşteri Deneyimine Odaklanın
Müşterilerinizi tanımaya çalışın ve internet sitenizi onların deneyimini daha iyi hale getirebilmek için güncelleyin. Aradıklarını hızlı ve sorunsuz bulabilmeleri için yardımcı olmaya çalışın. B2B e-ticaret sitelerinde müşteriler, uzun vadeli çözüm arayışında olurlar ve buna uygun satın alımlar yaparlar. Böylece iki şirket arasında daha uzun ilişkiler kurulması mümkün olur. Bu yüzden alıcı tarafın ihtiyaç duyduğu yardımları alması çok önemlidir. Ulaşılması kolay bir müşteri hizmetleri sistemine sahip olmalı ve kaliteli bir hizmet deneyimi sağlanmalıdır.
Öte yandan sıkça sorulan tüm soruları e-ticaret sitenizde tek bir yerde toplamak da iyi bir fikirdir. İyi bir SSS sayfasına sahip olmak hem size kolaylık sağlarken, hem de müşterilerinizin aradıkları cevapları bulmalarını kolaylaştırır. Ayrıca SSS sayfası sayesinde Google’da daha iyi sıralamalar alabilirsiniz. Müşterilerinizin en çok sorduğu soruları bulun ve bunların yanıtlarını tek bir sayfada toplayın.
4. B2B E-Ticaret Sitelerinde Özgün Olun
Farklı düşünün ve yeni şeyler denemekten korkmayın. Eşsiz olmanız ve rekabet ortamında öne çıkmanız gerekiyor. Peki, nasıl özgün olacaksınız? Müşterileriniz için oluşturduğunuz 2 özgün sayfa üzerinden A/B testleri yapmak iyi bir fikir olabilir. A/B testi, ziyaretçilerin 2 farklı sayfadan 1’ini görüntülemesidir. Bir müşteri A versiyonunu görüntülerken, diğer müşteri ise B versiyonunu görüntüler.
Test esnasında gerçek ziyaretçilerden veri toplarsınız. Böylece hangi sayfanın en iyi dönüşümü sağladığını net bir şekilde görebilirsiniz. Hangi tasarım ve içeriğin en iyi sonuçları doğurduğunu görebileceğiniz için özgün olmaya devam edebilir ve hatta daha özgün olmak için bu tarz çalışmalara daha çok vakit ayırabilirsiniz.
5. Bülten Aboneliği ve Blog
Müşterilerinize haftalık veya aylık bülten aboneliği olma fırsatı sunun. B2B işinizden haberler, sektörden haberler, indirimler, ilham verici hikayeler ve önemli bilgiler bültenlerinizi oluşturabilir. İçeriklerinizi oluşturabilmeniz ve yayınlayabilmeniz için web sitenizde “Blog” sayfası açabilirsiniz. Düzenli olarak B2B e-ticaret sitelerinde yayınlayacağınız blog yazılarınız, bültenlerinizin temelini oluştururken, Google’daki sıralamanızı da yükseltecektir.
6. Dijital Katalog Oluşturun
Müşterilerinize ne sunduğunuzu görebilmeleri ve ne sipariş edeceklerine karar verebilmeleri için müşterilerinize bir dijital ürün kataloğu sunun. Dijital ürün katalogları, özellikle potansiyel müşteriler için muazzam işler başarabilir. B2B e-ticaret sitelerinde sipariş verecek olan müşterilerin yüzde 80’inden fazlası, bir satın alım yapmadan önce web sitesini gezmeyi tercih ediyor. Bu yüzden kataloglarınızın görüntüleneceğinden ve işe yarayacağından emin olabilirsiniz. Dijital kataloglarda fiyat bilgilerine yer vermeye gerek yoktur. Ancak ürün çeşitliliğinin kusursuz biçimde sunulması büyük fayda sağlayacaktır.
7. B2B E-Ticaret Sitelerinde Otomatik Satış
Anlık olarak her şeyi takip etmek ve çevrimiçi satışları kontrol etmek neredeyse imkansızdır. Bu yüzden e-ticaret sisteminizin büyük oranda otomatikleştirilmesi gerekir. Dönemsel trendlerde belli başlı ürünlerin internet sitesinde öne çıkması ya da mevsimsel ürünlerin zamanı gelince öne çıkması gibi otomatik bir yapı kurabilirsiniz. Satışı yapılan ürünler, ziyaretçi ile ne kadar alakalı olursa, satışlar o kadar artacaktır. Doğru zamanda, doğru yerde, doğru ürünü gösterdiğinizden emin olun.
8. Mümkün Olduğunca Bilgi Sunmaya Çalışın
Ürünlerinizin, ürün açıklaması bölümünde detaylı bilgiler sunduğunuzdan emin olun. Ölçü, renk, malzeme, fiyat ve diğer önemli ve gerekli bilgiler muhakkak ürün açıklamasında bulunsun. B2B e-ticaret sitelerinde yorumlar, potansiyel müşterilerin önem verdiği bir bölümdür. Aynı şekilde inceleme bölümü ve puanlama sistemi de, potansiyel müşterilere sosyal kanıt sunma noktasında oldukça verimlidir. Satın alıcılar genel olarak diğer satın alanların görüşlerine önem gösterir.
9. Mobil Uyumluluğu Atlamayın
Her geçen gün daha fazla insan, bireysel olarak mobil cihazları üzerinden alışveriş yapıyor. Elbette mobil satın alımlar B2C tarafında daha fazla öne çıkıyor olsa da, B2B tarafında da satın alımların bir kısmının bile mobil üzerinden gerçekleşebileceğine inanmamak için hiçbir neden yok. Bu yüzden internet sitenizin her cihazda üstün performans ve kalite sunduğundan emin olun.
10. SEO’ya Önem Verin
E-ticaret sitenizde yüksek kalitede içeriğe sahip olmak, web sitenize çektiğiniz trafiği artırmanın ve Google sıralamanızı yükseltmenizin en iyi yollarından biridir. İnsanların aradığı anahtar kelimeleri bulmak, değeri yüksek anahtar kelimeleri seçmek ve Google araması yapanların istediği içerikleri yayınlamak, yapmanız gerekenlerden sadece bazılarıdır. Eğer B2B e-ticaret siteleriniz arama motorları sıralamalarında gerilerde kalıyorsa, sizi daha az müşteri tanır. Daha az müşterinin sizi tanıması, satışlarınızı ve büyümenizi de yavaşlatır. SEO’yu bambaşka bir yazının konusu olarak kabul etmeliyiz. Bu yüzden SEO mu, Sem mi? Hangisine Yatırım Yapmalı? yazımızı okuyabilirsiniz. İlgili süreçte iş akışlarınızı düzenlemek için Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP programı veya muhasebe programı gibi bulut bilişim teknolojilerinden yararlanabilirsiniz. DİA Yazılım, bu süreçte bilinçlenmeniz için her zaman yanınızdadır. Aşağıda yer alan formu hemen doldurun, ekiplerimiz sizi en kısa sürede arasınlar.