cagri merkezi verimliligi nasil artirilir

2024 Yılında Çağrı Merkezi Verimliliğini Artıracak 5 Strateji

Yiğit Nail Çiğdem Girişimcilik

Çağrı merkezi verimliliği, uzaktan çalışma, artan çağrı hacimleri, eski teknoloji ve yetersiz temsilci eğitimi ile boğuşan birçok işveren için ulaşılamaz bir hedef haline gelmiştir.

Çağrı merkezlerindeki personellerin, iş süreçlerinin veya teknolojilerin verimsiz olması, dönüşüm fırsatlarının kaçırılmasına ve müşterilerin daha verimli olan rakiplere kaçmasına yol açabilir. Çağrı maliyetlerinin sürekli arttığı günümüz şartlarında böylesine fırsat kayıpları, modern çağrı merkezlerinin karşılayamayacağı yükler oluşturur.

Ancak işletmelerin çağrı merkezi verimliliğini artıracak, onları rekabetçi kılacak ve aynı zamanda ekonomik zorluklarla başa çıkmalarını sağlayacak hızlı kazanç stratejileri elbette bulunmaktadır.

Çağrı Merkezi Verimliliği Nedir, Faydaları Nelerdir?

Çağrı merkezi verimliliği, müşteri çağrılarını hızlı ve etkili bir şekilde, minimum kaynaklarla yönetme, bekleme sürelerini azaltma, arayanların memnuniyetini artırma ve maliyetleri kontrol altında tutma yeteneğidir.

Etkin bir çağrı merkezi, yanıt süresini hızlandırırken destek kalitesini korur ve temsilcilerin aşırı yük altında olmasını engeller. Bu da iş gücü yönetiminin etkinliği ve minimum kaynak kullanımıyla sağlanır, böylece maksimum çıktı elde edilir.

Bir örnek verelim: İyileştirilmiş temsilci eğitimi ve gelişmiş teknoloji sayesinde, ortalama işlem süresini 8 dakikadan 5 dakikaya indiren bir çağrı merkezini düşünün. Bu azalma sadece müşteri memnuniyetini artırmakla kalmaz, aynı zamanda kaynakların daha verimli kullanılmasını sağlayarak çağrı merkezi verimliliğinde belirgin bir artışı gösterir.

Verimli çağrı merkezi uygulamaları yalnızca işletmenin karlılığını artırmaz, aynı zamanda bir dizi farklı fayda da sağlar:

1. Müşteri Memnuniyetinde Artış

Verimli çağrı merkezleri, müşteri memnuniyeti seviyelerinin yükseltilmesinde önemli bir rol oynar. Müşteri sorunlarının hızlı ve etkili bir şekilde çözülmesi, olumlu bir deneyime yol açar. Çağrı merkezleri genellikle ekiplerinin ne kadar başarılı olduğunu müşteri memnuniyeti anketleriyle ölçüyor. İşte bu, müşteri memnuniyetinin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. 

İnteraktif sesli yanıt gibi verimlilik iyileştirmeleri yapmak, arayanların bilgilerinin hızlıca toparlanmasına ve onları doğru temsilcilere yönlendirerek ilk seferde doğru yanıtlar sunulma oranını artırmaya yarar. Bu tarz olumlu müşteri etkileşimleri, tüm işletmeye fayda sağlar ve olumlu bir itibar yaratmaya katkıda bulunur.

2. İşletme Maliyetlerinin Optimize Edilmesi

Çağrı merkezi verimliliğinin artırılması, işletme maliyetlerini doğrudan etkiler. Süreçleri basitleştirmek, bekleme sürelerini azaltmak ve ilk çağrıda çözüm oranlarını artırmak, çağrı merkezleri ve müşterileri için maliyet tasarrufu sağlar.

Operasyonel verimlilik arttıkça, her etkileşim başına düşen maliyet azalır. Bu maliyet tasarrufları, diğer stratejik girişimlere yönlendirilebilir veya müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesine yeniden yatırılabilir.

3. Temsilci Verimliliğinde Artış

Verimli çağrı merkezleri, ekipler için pozitif bir çalışma ortamı sağlar. Süreçlerin kolaylaştırılması ve temsilcilerin gerekli araçlara ve eğitime sahip olmaları, moral ve üretkenliğin doğal olarak artmasını sağlar. Böylece sadece günlük performanslar artmaz, aynı zamanda çağrı merkezi temsilcilerinin yıpranma problemi de ortadan kalkar.

4. Daha Hızlı Yanıt Süreleri

Verimlilik iyileştirmeleri, daha hızlı yanıt sürelerine, müşterilerin zamanında yardım beklentilerinin karşılanmasına ve vazgeçme sorunlarının etkili bir şekilde kontrol edilmesini sağlar.

5. Rekabet Avantajı

Verimli bir çağrı merkezi, üstün bir müşteri deneyimi sunarak bağlı bulunduğu işletmeyi rakiplerinden ayırır. Çağrı merkezi verimliliğine öncelik veren ve buna yatırım yapan işletmeler, müşteri sadakatinin son derece değerli olduğu bir pazarda müşterileri çekerek ve elde tutarak açık bir rekabet avantajı elde ederler.

Çağrı Merkezi Verimliliğini Artıracak 5 Strateji

Yukarıda yer alan 5 maddeye baktığımız zaman, çağrı merkezi verimliliğinin artırılmasının, hem müşteriler hem de çağrı merkezi temsilcileri için faydalı olduğunu görüyoruz. Aynı zamanda verimli çağrı merkezleri işletmelere ciddi maliyet avantajı da sağlıyor. Dolayısıyla verimlilik artışının ne kadar önemli olduğunu görebilen işletmeler için 5 güçlü stratejiye şimdi bakabiliriz.

1. Net Hedefler Belirleyin

Çağrı merkezi verimliliğinin anahtarı, müşteri beklentilerini ve iş hedeflerini dengeleyen ölçülebilir hedefler belirlemektir. Her çağrı merkezi için standart bir hedef belirleme yaklaşımı yoktur.

Doğru iş hedefleri, farklı çağrı merkezi türleri için farklılık gösterir. Bazı çağrı merkezleri şirketin gelirlerini artırmayı hedeflerken, bazıları da sorun çözümünü artırmaya odaklanır.

Aynı zamanda işletmenin ana hedefleri de göz önünde bulundurulmalıdır. İşletme pazar lideri mi olmak istiyor yoksa mevcut müşterilerini korumakla mı yetiniyor? Çağrı merkezi hedeflerini belirlerken, işletmenin içerisinde bulunduğu sektörün dinamiklerini dikkate alması da verimlilik çabasına katkı sağlar.

Tutarlı ve net düşüncelere sahip olmak, çağrı merkezi verimliliğini ve genel iş başarısını artırmaya yardımcı olacaktır.

2. Temsilci Gelişimine Yatırım Yapın

Çağrı merkezi temsilcilerinin eğitimine ve gelişimine yatırım yapmak, çağrı merkezi verimliliğini artırmak için hızlı ve etkili bir yoldur. Eğitim programları, çağrı merkezi temsilcilerinin sahip olması gereken tüm temel becerileri geliştirecek şekilde tercih edilmelidir.

Genel olarak çağrı merkezi temsilcileri için eğitimler şunlardan oluşabilir:

  • Kapsamlı ve güncellenmiş ürün bilgisi
  • Çağrı merkezi teknolojilerinin kullanımı
  • İletişim, problem çözme ve müşteri empati becerileri

Eğitimlerde mutlaka temsilcilerin gerçek senaryoları taklit eden simülasyon egzersizleri yapmalarına ve becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyan uygulamalara yer verilmelidir.

3. Rutin Problemler İçin Rehberler Oluşturun

İş süreçleri için rehberler oluşturmak, rutin sorunların çözümlerini standart hale getirmeyi sağlar. Çağrı merkezi temsilcileri, rutin problemlerle karşılaştıklarında, belli bir rehber ışığında sorunun çözümünü hızlıca sunabilirler. Böylece kendilerini geliştirmek için ya da farklı faaliyetler için daha fazla enerji harcayabilirler.

Daha önceden çözüm rehberi hazırlanmış sorunlar için yeni temsilciler atanabilir. Böylece yeni temsilciler hem sorunların giderilmesini kolaylıkla sağlayabilirler hem de iş süreçlerine daha hızlı adapte olurlar.

Rutin olarak karşılaşılan sorunlara karşı rehberler oluşturmak, çağrı merkezinin ortalama işlem süresini de azaltır ve ciddi verimlilik artışı yaratır.

4. Performans Analizi Yapın

Performans metriklerini elde etmek ve analiz etmek, operasyonel verimliliği değerlendirmenize ve iyileştirme alanlarını belirlemenize yardımcı olur. Gerçek zamanlı veriler elde etmek, temsilci performansını analiz etmek ve optimizasyon adımları atmak için önemlidir.

Farklı türden veriler elde etmek, farklı performans ölçütleri arasındaki etkileşimleri anlamanıza yardımcı olur. Örneğin, dönüşüm oranları düşerken, aynı zamanda çağrı terk oranları da artıyorsa bu durum, temsilcilerin yetersiz kaldığını veya eğitim eksikleri olduğuna işarettir.

Verilerin analizini doğru yapmak, operasyonel kararlarda başarı oranını artırır ve nihai müşteri deneyimini iyileştirmek için stratejik düzenlemeler yapmanıza olanak tanır. Veriler üzerinden performans analizi yaparak hangi faktörlerin temsilci performansını etkilediğini veya hangi alanda hızlı iyileştirmeler yapmanız gerektiğini keşfedebilirsiniz. Böylece hem müşteri memnuniyetini hem de temsilci verimliliğini artırabilirsiniz.

5. Beceriye Dayalı Yönlendirmeyi Kullanın

Gelen çağrıları en nitelikli temsilcilere yönlendirmek için temsilci becerilerine ve uzmanlığına dayalı akıllı çağrı yönlendirmesi kullanarak, sorunların daha hızlı çözülmesini ve daha yüksek ilk çağrıda çözüm oranı yakalamayı sağlayın.

Gelen çağrılarda yaşanan sorunu önden tespit edebilmeye bağlı bu sistem kurulabilirse, gelen soruna göre daha uzman bir temsilciye bağlamak, çağrının daha sonra birden fazla kişiye aktarılma olasılığını engelleyecektir. Bu da müşterinin memnuniyetini artıracak ve verimlilik artışı sağlayacaktır.

Bu yazımızda çağrı merkezi verimliliğini artırmanın öneminden ve 5 önemli stratejiden bahsettik.

Bir önceki yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Türkiye’nin en gelişmiş ERP programı DİA hakkında bilgi almak için aşağıda yer alan formu doldurun, sizi en yakın sürede arayalım!