E-Fatura Zorunluluğunuz Olup Olmadığını Hemen Öğrenin!

B2B e-Ticaret Siteniz İçin Yapmanız Gerekenler

B2B şirketleri, e-ticaret sitelerinden müşterilerine sadece ürünlerini değil, aynı zamanda kendi marka imajlarını da sunabilmelidir. İşte tutarlı bir şekilde uygulandığında zaman içinde başarıya ulaştıracak adımlar:

Markanıza Özel Bir Blog Oluşturun

B2B e-ticaret siteniz, diğer şirketlerin profesyonelleri tarafından ziyaret edilir. Onlara akılcı kararlar verebilecekleri rehberler oluşturun. Eğer markanıza özel bir blog oluşturursanız, hem sitenizi SEO açısından destekler hem de topluluğunuzu büyütürsünüz.

Kaliteli Backlinkler Alın

Backlinkler veya sayfanıza yönlendiren bağlantılar, e-ticaret sitenizin kendi sektörü içerisinde otorite kazanmasına yardımcı olur. Backlinkler, e-ticaret siteleri için en önemli B2B pazarlama stratejisi olarak kabul edilir.

URL Optimizasyonu Yapın

URL optimizasyonu, hem arama motorlarına hem de ziyaretçilere sayfada ne bulmayı beklemeleri gerektiğini söyler. URL’leri sayfanın içeriğine uygun olarak güncelleyin.

Site Hızınızı Artırın

İnsanlar bir e-ticaret sitesinin yüklenmesi beklemekten nefret eder. İster B2C, ister B2B siteniz olsun, eğer hızlı bir siteye sahip olmazsınız çok sayıda satışı kaçıracağınızı bilin! Site hızı SEO’nun temelidir ve üzerine özel olarak düşülmesi gerekir.

Takip Edebileceğiniz Hedefler Belirleyin

B2B müşterileri ile B2C müşterileri arasında keskin bir fark vardır. B2B müşterileri, aynı zamanda işiyle ilgili bir karar verdiği için daha fazla araştırma yaparlar. Bu yüzden e-ticaret sitenize gelen müşterilerinizin neye ihtiyaç duyduğunu keşfetmeniz ve onların karşısına fırsatlar çıkarmalısınız. Bunun için hedefler belirleyebilir ve Analytics gibi platformlardan bu hedeflere ne kadar ulaştığınızı takip edebilirsiniz.

B2B e-Ticaretinizi Güçlendirecek Adımlar Nelerdir?

Talep oluşturmak, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve satışları artırmak için B2C gibi faaliyet göstermeniz gerekir. B2B e-ticaret sitenizi güçlendirecek adımları şöyle sıralayabiliriz:

Müşterilerle Sürekli İletişim

Dönemsel olarak satışları yükselen bir B2B e-ticaret siteniz mi var? Hiç önemli değil. Müşterilerinizle yılın her ayında iletişim halinde olarak, talep yaratabilirsiniz. Bunun için sosyal medyayı etkin kullanabilir ve mümkün olan her platformdan içerik üretmeye çalışabilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimini Geliştirin

B2B e-ticaret sitelerinin en büyük sorunu, B2C e-ticaret siteleri kadar kullanıcı deneyimini önemsememeleridir. Bu yapılabilecek büyük yanlışlardan birisidir. Her ne kadar başka bir şirkete satış yapıyor olsanız da, karşınızdaki satın alımcının da bir insan olduğunu unutmayın. Müşterilerinizin ilgi çekeceği içeriklere, grafiklere ve özünde karakteri olan bir web sitesine sahip olmaya çalışın.

Mobil Optimizasyon Olmazsa Olmaz

B2B e-ticaret pazarı artık mobil gelişime hız veriyor. B2C e-ticaret siteleri bu işin üstesinden çoktan gelmiş durumdalar. Aynı gereklilik B2B siteleri için de geçerli!

Referansları Kullanın

B2B e-ticaret sitenizi ziyaret eden şirketleri etkileyebilmek için, eski müşterilerinizin sizin hakkınızdaki görüşlerini internet sitenizde yayınlıyor olun. Bu hem yeni müşterilere güven verecek hem de eski müşterileriniz ile ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bir taşta iki kuş vurmak istemez misiniz?

Doğru e-Ticaret Platformunu Seçin

Siteniz için doğru bir altyapı oluşturduğunuzdan emin olun. Bu anlamda DİA e-Power, iyi bir B2B e-ticaret sitesi yatırımı için biçilmiş kaftandır. Neden mi?

  • Mobil Uyumluluk: Şirketlerin satın alım departmanları gün geçtikçe daha fazla mobil cihaz kullanmaya devam ediyor. Mobil uyumluluğu olmayan bir altyapı, size ciddi zararlar verecektir.
  • Uyumluluk: Seçeceğiniz platform, kullanıcı gizliliği ve erişilebilirlik açısından tüm yönergeleri barındırıyor olmalıdır. Bu yüzden sürekli güncel bir altyapı tercihinde bulunmalısınız.
  • B2B e-Ticaret İşlevselliği: Seçeceğiniz platform ideal olarak B2B alıcılarına yönelik toplu sipariş, fiyatlandırma, hesap yönetimi ve çoklu nakliye/ödeme özelliklerine sahip olmalıdır.
  • Kullanıcı Deneyimi: Kullanıcı dostu bir deneyim için özelleştirilebilir bir pazar yeri şablonu muhakkak işinize yarayacaktır.
  • 7/24 Erişilebilirlik: Müşterilerinizin yanıtınızı beklemesi gereken geleneksel yöntemlerin aksine, anında cevap alabilecekleri bir sistem oluşturmalısınız. Bu sistem isterseniz chat botlarla oluşturulabilir. Bir B2B e-ticaret platformu 24 saat iletişime açık olmalıdır.
  • Güçlü SEO: Web ve mobil cihazlar üzerinden arama yapıldığında, SEO kuralları çerçevesinde optimize edilmiş bir e-ticaret platformu fark yaratacaktır.

Sonuç

B2B e-ticaretin yükselişi, B2B işletmelerinin, B2C e-ticaret sitelerinin kalitesini yakalamaya başlamalarıyla hız kazandı. Elbette B2B alışveriş deneyimi, B2C müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerinden çok daha karmaşıktır.

Doğası gereği B2C satın alma çalışanları, bir satın alımı gerçekleştirmeden önce genellikle satış temsilcisi etkileşimi, müzakere ve onay beklerler. Bu yüzden bir B2B e-ticaret sitesinde tüm bu beklentileri karşılayacak işlevsellik bulunmalıdır.

B2B e-ticaret belli bir oranda büyüme yaşadı. Siteler belli bir seviyeye zaten geldiler. Elbette bu bir akımla gerçekleşti. Bu yüzden bu yazıda yer alan her bir detayı uygularsanız, bir sonraki akıma rakiplerinize karşı çok önde girmiş olursunuz.

Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP programı ve muhasebe yazılımı DİA hakkında bilgi almak için aşağıda yer alan formu doldurun, sizi arayalım.

    DİA'yı ücretsiz denemek veya detaylı bilgi almak için hemen formu doldurun!
    DİA'yı Nereden Duydunuz?

    ilgilenebileceğiniz diğer yazılarımız

    Bir cevap yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmaz.

    You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    *

    BİLGİ AL