DİA, Bir Kobi Hikayesi'ni Gururla Sunar! Keyifli Seyirler... İZLEYİN!

DİA 2017 Yılı Bülteni

Sayın DİA Yetkili İş Ortağı,

DİA Ailesi için güzel ve başarılı bir 2016 yılını geride bırakıyoruz. Ülke olarak yaşadığımız ekonomik sıkıntılara rağmen sizlerin de yardımı ile yüzlerce işletmeye daha 2016 yılında DİA Bulutunun faydalarından yararlanmak üzere hizmet vermeye başladık. DİA İş Ortağı Ağımızı genişleterek Türkiye çapında eksik kaldığımız bölgelere de ulaşmaya çalıştık.

Hem Anadolu’nun belli başlı şehirlerinde DİA’yı tanıttığımız BT Vizyon Toplantıları ile hem Ankara ve İstanbul Teknoloji Platformları ile farklı organizasyonlarda yer almaya çalıştık. 2016 yılı boyunca tüm BT Haber sayılarında reklam ve haber çalışmaları ile yer aldık. Insert çalışmaları ile 8.000 firmaya katalog çalışması yaptık. Farklı sektörlerden firmalar üzerinde Ticari Yazılım Pazar Araştırması ile işletmelerin ticari yazılımlardan isteklerini, sorunlarını ve kullanım senaryolarını analiz ettik. Wise TV ve Google Adwords reklam çalışmaları ve sosyal medya paylaşımları ile dijital dünyada da yer almaya çalıştık. 2017 yılında da bu çalışmalara sizlerin de desteği ile devam edeceğiz.

DİA ArGe ekibi de 2017 yılında hem sizlerden hem de üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda çalışmalarına özveri ile devam edecek. 

2016 yılında ArGe tarafından yapılan geliştirmelerden bazıları:

  • DİA B2B-B2C v2 Altyapısı: Günümüz e-ticaretinin taleplerine yetişebilmek adına yine tamamen DİA ile entegre olarak çalışan, kullanımı kolay, responsive tasarım altyapısını destekleyen ve zengin tasarımlar yapılabilecek yeni bir DİA E-Ticaret altyapısı geliştirildi. Bu altyapının v1’e göre en önemli farkı zengin tasarımlar geliştirilebilecek olmasıdır. 2016 yılında geliştirilen bu altyapı üzerine önümüzdeki yıl bir çok tasarım entegre edilecek ve sizlerin de tasarım geliştirebilmesine olanak sağlanacaktır. DİA B2B-B2C v2 altyapısı için tüm bankaların sanal pos sistemleri, Turkpos, Arena Paynet, İyzico gibi ödeme sistem entegrasyonları tamamlanmış, Kapıda Ödeme, Ürün Yorumları, Facebook Login gibi ekstra geliştirmeler de kullanıma sunulmuştur.
  • DİA Online Mobil Uygulama: 2015 yılında geliştirdiğimiz mobil uygulama müşterilerimizden gelen taleplere cevap verebilmek üzere offline olarak kullanılabilir şekilde tasarlanmıştı. Mobil cihazların Internete ulaşamadığı yerlerde satış yapabilmeleri ve sipariş alabilmelerine olanak sağlayan bu uygulama beraberinde de bazı sorunları ortaya çıkardı. Offline olarak bu işlemleri gerçekleştirebilmek için stoklar, özellikleri, cariler, kampanyalar, varyantlar, seriler vb. bir çok bilginin cihaza aktarılması gerekti. Fakat büyük veriye sahip işletmeler için bu entegrasyon süreleri cihazların kapasitesi ve işlemci gücü nedeni ile uzun süreler aldı ve kullanışlılığı büyük ölçüde azalttı. Bu nedenle 2016 yılı boyunca yeni bir mobil geliştirme ekibi kurularak yeni bir altyapı ile tamamen online çalışan ve diğer mobil uygulamalar gibi çok güncelleme ihtiyacı duymadan çalışabilen bir uygulama geliştirme çalışmaları başladı. 2016 yılı boyunca hem altyapı geliştirildi, eksiklikleri giderildi hem de bazı modüllerin geliştirilmesine başlandı. 2017 yılı içerisinde temel modüllerden başlanarak parça parça hizmete sunulacaktır.
  • DİA Web Servis v3: DİA Altyapısı bir bulut altyapısı olduğu için diğer yerel kurulan yazılımlarda olduğu gibi direkt veritabanı üzerinden 3. parti yazılımların uygulama geliştirme imkanı bulunmamaktadır. Bulut yazılımlarında direkt veritabanı paylaşımının yerine API Servisleri ile ihtiyaçların bir servis üzerinden çözülmesi modeli kullanılmaktadır. Yeni geliştirilen DİA Web Servis v3 Altyapısı ile DİA model yapısı üzerinden 3. parti yazılımlar ile çok kolay, hızlı ve esnek bir şekilde haberleşebilmek mümkün hale gelmiştir. doc.ly.com.tr/home/web-servis adresinden ulaşılabilecek Web Servis Test Aracı da yazılım geliştiricilerin sistemi inceleme ve geliştirme sürelerini çok büyük oranda kısaltmaktadır. Artık DİA Çözüm Ortakları bu altyapı ile DİA ile entegre yazılımları çok daha rahat geliştirmeye başlamışlardır.
  • DİA Özel Rapor Altyapısı: Hali hazırda DİA üzerinde yer alan yüzlerce rapor bazı işletmelerin ihtiyaçlarına yetmeyebilmektedir. Bu ihtiyaçları giderebilmek için DİA Çözüm Ortaklarının DİA Veritabanı Modellerini kullanarak aynı DİA Raporları gibi bir altyapı ile özel rapor geliştirebilme imkanı verilmiştir. 2016 yılında DİA Çözüm Ortaklarına yapılan toplu ve özel eğitimler ile bir çok özel rapor geliştirilmesi ve müşterilerin kullanımına sunulması sağlanmıştır.
  • DİA Raporlarına Model Desteği: Mevcut DİA Raporlarına DİA Model desteği eklenerek raporla ilgili olan modellerin tüm veri alanlarının raporlarda hem alan olarak hem de formül olarak kullanılabilmesi ile raporlara zengin veri gücü desteği sağlanmıştır.
  • Dinamik Alanlar: Dinamik Alanların DİA bünyesinde çoğu karta ve fişe eklenmesi (Proje Kartı, Seri-Lot Kartı, Rota gibi) ve raporlarda alan olarak kullanılabilmesi ile özel veri takip ihtiyacı duyan işletmelerin ihtiyacı çözülmüştür. Aynı zamanda dinamik alanları zorunlu olarak işaretlenerek mutlaka bir seçim yapılması özelliği de getirilmiştir.
  • Fiyat Grubu: Taksit ve Nakit fiyat şekliden satış yapan bazı mağaza zincirleri fiyatlandırma aşamasında stok sabit fiyatlarını, ödeme planlarını ve kampanyalarına ek olarak yeni geliştirilen Fiyat Gruplarını kullanmaktadırlar. Nakit ve Taksit olarak 2 farklı fiyat grubu eklenerek bu fiyat grupları hem kampanyalarda, hem barkod basımında, hem de satış aşamalarında kullanılarak pratik ve hızlı bir kullanım sağlanmaktadır. VİDEO
  • Mevzuat Takibi: Muhasebe beyannameleri ve personel kanunları için mevzuatı takip edecek şekilde Muhasebe, Personel ve Demirbaş Modüllerinde onlarca geliştirme yapılması sağlanmıştır.
  • SMTP E-Posta Altyapı Desteği: DİA üzerinden direkt e-posta gönderimi veya raporların e-posta olarak gönderilmesi standart olarak uyekodu@dia.gen.tr adresi üzerinden sağlanmaktaydı. Bunun yerine kendi SMTP sunucuları bulunan işletmelerin kendi e-posta domainleri üzerinden e-posta gönderebilmeleri için E-Posta Sunucu Tanım altyapısı ile SMTP entegrasyonu geliştirilmiştir.
  • Otomatik Kur Farkı: Kasa Kartları, Cari Hesaplar, Banka Fişleri için belirtilen tarih aralığında, seçili dövize ve kuruna göre Otomatik Kur Farkı Hesaplanması sağlanarak finans departmanının iş yükü azaltılmıştır.
  • Banka Kredi Takip Modülü: İşletmelerin banka kredilerinin hem ilk hesaplanma süreçlerinin hem ödeme ve raporlarla ilgili süreçlerinin hem de muhasebeleşme süreçlerinin daha hızlı takibi için Banka Kredi Takip Modülü geliştirilmiştir.
  • Cari Liste Döviz Bakiye: Cari Kart Listesinde işletme Ana Döviz Bakiyesine (TL) ek olarak firma Raporlama Dövizi Bakiyesi de (USD veya EUR) hesaplanarak eklenmiştir. Dövizli çalışan işletmelerin bir cari hesap için muhasebesel TL bakiyeye bakarken örneğin USD bakiyesini de direkt listede görebilmesi sağlanmıştır.
  • Restoran Paket Servis: Paket Servisi olarak çalışan restoranlar için açık paket servislerini, kuryeleri, kurye kasalarını takip edebilecek şekilde Restoran Paket Servis modülü geliştirilmiştir.
  • Online Eğitimler: DİA Akademi adı verilen eğitimler ile her hafta farklı günlerde özel bir konuda ortalama olarak 3 saatlik online eğitimler düzenlenerek DİA İş Ortaklarının bilgi düzeylerinin arttırılması ve satışlarının desteklenmesi hedeflenmiştir. E-Devlet, E-Ticaret, CRM, GTS gibi bir çok konuda eğitim düzenlenmiştir.
  • Yapılan tüm geliştirme ayrıntıları için: https://www.dia.com.tr/bizden-haberler/

2017 yılı ArGe Planları:

  • G.İ.B. Entegratörlük: G.İ.B. E-Fatura Entegratörü olmak amacı ile 2016 yılında altyapısal çalışmaları tamamlanarak ISO 27001, ISO 22301 ve ISO 20000 sertifikaları alınmış, HSM Özel İmzalama cihaz tedariği ve kurulumu tamamlanmış, G.İ.B. başvurusu yapılarak test hesabı açılmıştır. 2017 yılında önce E-Fatura Entegratörü daha sonra E-Arşiv Entegratörü olunması planlanmaktadır. Entegratörlük sürecinden bağımsız bir şekilde üyelerimize E-Fatura, E-Arşiv ve E-Defter hizmetleri kesintisiz ve başarılı bir şekilde hali hazırda sunulmaktadır.
  • İhracat E-Faturası: 01.07.2017 tarihinde kanunen belirlenmiş bazı malzemelerin ihracatını yapan firmalar için İhracat E-Faturası zorunlu hale getirilmiştir. Gümrük Bakanlığı tarafından koordine edilen bu sistem ile kesilen e-faturalar gümrük tarafından onaylandıktan sonra ihracat yapılabilir duruma gelecektir. Bu geliştirmeler bu tarihe kadar yapılarak hizmete açılacaktır.
  • Dinamik Tablo Renklendirme: DİA listelerinin müşteri ihtiyacı doğrultusunda renklendirilebilmesi altyapısı geliştirilmiştir. Tüm liste ekranlarına bu altyapının uygulanması ile listelerde satırların arka planının, satır yazılarının, belirli hücrelerin arka planlarının veya yazılarının renklendirilmesi ve yazı tipleri istenildiği gibi belirlenebilmesi sağlanacaktır.
  • Listelere Model Desteği: DİA Raporlarına eklenen ve istenen bir modelin istenen bir değerinin raporlara eklenebilmesine olanak sağlayan geliştirme raporlara büyük esneklik sağlamıştı. Bu geliştirmenin benzerinin liste ekranları için uygulanması hedeflenmektedir. Bu sayede örneğin fatura listesinde cari hesabın Ek Alan 6 değeri listeye bir kolon olarak eklenebilecektir.
  • Pivot Rapor Altyapısı: Excel, ne kadar büyük firma olursanız olun her firmanın vazgeçilmez olarak kullandığı bir uygulamadır ve Excel’in Pivot Raporları en çok kullanılan raporlama özelliğidir. Excel’in Pivot Raporlarına benzer basit bir kullanım ile DİA listelerinden pivot raporlar oluşturulabilecek bir altyapı planlanmaktadır.
  • Dashboard Altyapısı: Dashboardlar firma yöneticilerinin firmaları hakkında önemli gördükleri verilere, KPI’lara hızlı bir şekilde görsel grafikler ve basit tablolar ile ulaşabilmelerine olanak sağlar. DİA Yönetim Analiz ekranı üzerinden bazı önemli bilgiler yöneticiler ile paylaşılmaktadır. Fakat, firmadan firmaya değişen ihtyaçlar bu ekranın kullanım pratikliğini azaltmaktadır. Firmalara özel dashboardların DİA Çözüm Ortakları tarafından hazırlanabileceği ve görsel bir şekilde üyelere giriş ekranlarından veya mobil cihazlarından sunulabileceği bir altyapı planlanmaktadır.
  • DİA Online Mobil Uygulama: Yeni bir altyapı ile DİA Web Servis v3 altyapısı üzerine inşa edilen yeni DİA Online Mobil Uygulaması 2017 yılında parça parça farklı modüller üzerinden hizmete girecektir. 2. çeyrekte DİA GTS ve CRM, 3. çeyrekte Teklif, Sipariş, İrsaliye ve Fatura, 4. çeyrekte Depo Sayım, Mal Kabul, Mal Sevk, Rota Takibi modüllerinin devreye girmesi planlanmaktadır. Yeni mobil uygulama ile pratik kullanım altyapısına sahip, ekranların içeriği tasarlanabilir, online olarak DİA ile entegre bir hizmet sağlanacaktır. Geliştirilen bu uygulama hem iOS hem de Android platformunu destekleyecek, bu sayede iPhone, iPad gibi Apple ürünleri ile Note 5, S7 gibi Samsung ürünlerinde de eş zamanlı olarak kullanılabilecektir.
  • DİA E-Ticaret v2 Altyapısı: DİA E-Ticaret v2 altyapısı üzerinde 2017 yılında tasarım zenginliğine önem verilecek, farklı sektörlere özgü öntanımlı tasarımlar eklenecektir. Ayrıca stok 2. birimlerin de e-ticaret ile satılabilmesi, iPara entegrasyonu, İngilizce gibi yabancı dil desteği gibi geliştirmeler de planlarımızda yer almaktadır.
  • Servis Sözleşme Takibi: Servis Hizmet Yönetim (SHY) modülünde müşteriler ile yapılan sözleşmelerin takip edilebilmesi ve servis formlarında bu sözleşmelere göre fiyatlandırmaların yapılması ile ilgili modül geliştirilecektir.
  • Servis Online Rezervasyon: Randevulu olarak servis veren işletmelerin (örneğin 5 şubesi olan ve kışlık lastik montaj işlemlerini her şubesindeki lift sayılarına göre online olarak gerçekleştirmek isteyen bir lastik servisi) randevularını kapasitelerine göre online olarak web sitelerinden alabilmelerine olanak sağlayacak bir modül geliştirilecektir.
  • Abone Takip Modülü: Abonelik şeklinde hizmet veren işletmeler için (örneğin dergi aboneliği) aboneliklerin süreleri, verilecek ürün veya hizmetler, fiyatlar, faturalandırma süreçleri gibi işlemlerin takip edildiği bir modül geliştirilecektir.
  • Gelişmiş Üretim Yönetimi – 2: Kalite Kontrol modülünün mevcut DİA Analiz modülü ile entegre bir şekilde çalışması sağlanacak ve gelişmiş analiz raporlarının kalite kontrol ile entegrasyonu sağlanacaktır. Üretim Planlama ve Üretim Doluluk modülleri geliştirilecek ve daha geniş bir çözüm kümesi sunacaktır. İzlenebilirlik kapsamında da bazı geliştirmeler modüle eklenecektir.
  • Finans Yönetimi: Gelişmiş Risk Yönetimi, Teminat Yönetimi, Çek-Senet Değerleme gibi konularda geliştirmeler yapılacak ve kullanıma sunulacaktır.
  • Yeni Nesil Yazarkasa Entegrasyonu: 2016 yılı başında devreye alınan Vera Yeni Nesil Yazarkasa ile yapılan entegrasyona benzer bir entegrasyon Ingenico Yeni Nesil Yazarkasa ile de 2017 yılı içinde geliştirilecektir.

DİA Yetkili İş Ortaklığı ağının performasını ve kullanıcılarımızın memnuniyetini arttırabilmek adına ArGe çalışmalarına devam edeceğiz. Bu çalışmalarda sizlerden alacağımız katkı büyük önem arzetmektedir. 2017 yılı planlarımız hakkında önerilerinizi mutlaka iletiniz.

DİA Kurumsal Yönetim Sistemi lisanslarında 2017 yılı içinde yapılacak değişiklikler aşağıda listelenmiştir:

  • 01.02.2017 tarihi itibari ile DİA lisanslarına ortalama %10-%15 aralığında zam yapılacaktır. Yeni lisans fiyatlarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
  • CRM lisansı isteyen müşterilere özel bir paket oluşturulmuş ve içeriğinde Ticari Pro, CRM Modülü ve GTS Modülü bulunan Müşteri İlişkileri Yönetimi Paketi oluşturulmuştur.
  • 01.02.2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere E-Devlet lisanslarında indirim yapılmıştır.
  • 01.02.2017 tarihinden itibaren kontör fiyatlarına %10 zam yapılmıştır.
  • 01.02.2017 tarihinden itibaren nakit ödemelerde geçerli %5 indirim kaldırılmıştır.
  • Web Servis Lisans bedeli kaldırılmıştır. Artık tüm sunucularda herhangi bir lisans ihtiyacı olmadan DİA Web Servis v3 çağrıları yapılabilecektir. Aynı zamanda birim web servis çağrı maliyeti %50 indirim ile 1 kontörden 0,5 kontöre indirilmiştir. Tüm üyeler için web servis çağrılarının hemen denenebilmesi için kontör miktarının -1000 kontöre kadar eksi değerlere inebilmesi sağlanacak ve kontör satınalmadan ilk testler yapılabilecektir.

2017 yılında hep beraber başarılı çalışmalar yapacağımıza ve örnek bir iş birliği sağlayacağımıza gönülden inanıyoruz.

İlginiz için teşekkür eder, iyi yıllar dileriz.

DİA Yazılım A.Ş.

blank
BİLGİ AL
blank